Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2126

Povezanosti morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i spremnosti za školu kod djevojčica predškolske dobi

Vatroslav Horvat ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Joško Sindik ; Institute for Anthropological Research in Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 336 Kb

str. 1173-1200

preuzimanja: 397

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 1173-1200

preuzimanja: 370

citiraj


Sažetak

Povezanost morfoloških karakteristika (MC), motoričkih sposobnosti (MA) i psihološke pripremljenosti (PP) za školu kod djevojčica predškolske dobi može pomoći u poboljšanju kvalitete odgojno-obrazovnog rada njihovih odgojitelja. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između tri skupine podataka: MA, MC i PP. Ispitan je slučajni uzorak djevojčica predškolske dobi (N=127), u dobi od 6 do 7 godina. Mjereno je 14 MC. Za mjerenje MA sudionica 18 je kompozitnih motoričkih testova prilagođeno za djecu predškolske dobi, po tri za svaku motoričku dimenziju: koordinacija, fleksibilnost, snaga, agilnost, preciznost i ravnoteža. Test pripremljenosti za školu (TSS) s pet subtestova koristio se u procjeni PP. Korelacije između MC, MA i PP kod djevojčica predškolske dobi određene su i s pomoću univarijatnih i s pomoću kanoničkih korelacija. Rezultati su pokazali da su sve kanoničke korelacije statistički značajne: između MC i MA, MA i PP, kao i MC i PP. Međutim, unatoč svojoj statističkoj značajnosti, kanoničke su korelacije najniže između MC i PP. Jedna od hipoteza u objašnjavanju tog odnosa može biti brzina sazrijevanja, koja je različita kod predškolskih djevojčica i dječaka.

Ključne riječi

antropometrija; korelacija; razvoj; rast; predškolska djeca; psihološki testovi

Hrčak ID:

172311

URI

https://hrcak.srce.hr/172311

Datum izdavanja:

29.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.718 *