hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU

Tomislav Seletković ; Osnovna škola kralja Tomislava, Privatna klasična gimnazija - Zagreb, Rebulika Hrvatska
Zrinka Šimunović ; Osnovna škola Ivana Mažuranića, Vinkovci, Glazbena škola Josip Runjanin, Vinkovcki, Republika Hrvatska
Nikolina Matoš ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (27 MB) str. 275-284 preuzimanja: 255* citiraj
APA 6th Edition
Seletković, T., Šimunović, Z. i Matoš, N. (2016). UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU. Život i škola, LXII (3), 275-284. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177068
MLA 8th Edition
Seletković, Tomislav, et al. "UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 275-284. https://hrcak.srce.hr/177068. Citirano 05.08.2020.
Chicago 17th Edition
Seletković, Tomislav, Zrinka Šimunović i Nikolina Matoš. "UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 275-284. https://hrcak.srce.hr/177068
Harvard
Seletković, T., Šimunović, Z., i Matoš, N. (2016). 'UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU', Život i škola, LXII(3), str. 275-284. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177068 (Datum pristupa: 05.08.2020.)
Vancouver
Seletković T, Šimunović Z, Matoš N. UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 05.08.2020.];LXII(3):275-284. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177068
IEEE
T. Seletković, Z. Šimunović i N. Matoš, "UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 275-284, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177068. [Citirano: 05.08.2020.]

Sažetak
Cilj je ovoga rada približiti suvremeni pristup učenju i poučavanju, koji se odnosi na kontekstualiziranje glazbe/umjetnosti, pri čemu se djelo ne gleda kao izolirani artefakt, već predstavlja kaleidoskop različitih, jasnih ali i skrivenih, utjecaja ‐ umjetničkih, kulturnih i društvenih. Stoga je zadatak nastave potaknuti učenike na traganje i otkrivanje različitih uloga i utjecaja glazbe i na glazbu u različitim prostorima i vremenima. Glazbena umjetnost, kao i bilo koja druga umjetnost, nije nastala niti se razvijala u vakuumu. Oduvijek je reflektirala mnoštvo konteksta s kojima je bila u suodnosu. Znaju to i kreatori suvremenog kurikuluma nastave glazbe, koji otvaraju prostor učenikovom istraživanju ključnih utjecaja na glazbu u prošlosti i danas. Krećući od same materije, glazbenog djela, učenici opisuju glazbu iz okruženja, šireći se postupno prema globalnim sferama. Upoznaju glazbeno‐stilska razdoblja, vrste glazbe i suvremene žanrove, istovremeno uspoređujući ulogu glazbe i uvjete u kojima se izvodi ili se izvodila, ali i istražujući kako glazbeno‐izražajne sastavnice utječu na jedinstven doživljaj umjetnosti te kako različiti utjecaji oblikuju kulturni identitet. Suočeni s dinamičnim i isprepletenim vezama u suodnosu kultura, učenici prihvaćaju kulturne različitosti i razumiju njihovu koegzistenciju. Povezuju različite tipove znanja i vještina unutar umjetnosi i između njih, preslaguju stavove o umjetnosti i kulturi. Upravo je uočavanje konteksta, prije svega društveno‐povijesnog i kulturnog, ključno za istinski doživljaj, potpuno razumijevanje i utemeljeno vrednovanje glazbeno‐umjetničkog stvaralaštva, a to predstavlja jedan od najvažnijih ciljeva nastave.

Ključne riječi
doživljaj glazbe; kulturni identitet; kurikulum glazbene kulture i umjetnosti; nastava glazbe

Hrčak ID: 177068

URI
https://hrcak.srce.hr/177068

[engleski] [njemački]

Posjeta: 775 *