hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA

Ivana Vlahek ; Osnovna škola Stjepana Basaričeka Ivanić-Grad, Ivanić-Grad, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (29 MB) pages 119-130 downloads: 547* cite
APA 6th Edition
Vlahek, I. (2016). RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA. Život i škola, LXII (2), 119-130. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/179031
MLA 8th Edition
Vlahek, Ivana. "RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA." Život i škola, vol. LXII, no. 2, 2016, pp. 119-130. https://hrcak.srce.hr/179031. Accessed 8 May 2021.
Chicago 17th Edition
Vlahek, Ivana. "RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA." Život i škola LXII, no. 2 (2016): 119-130. https://hrcak.srce.hr/179031
Harvard
Vlahek, I. (2016). 'RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA', Život i škola, LXII(2), pp. 119-130. Available at: https://hrcak.srce.hr/179031 (Accessed 08 May 2021)
Vancouver
Vlahek I. RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA. Život i škola [Internet]. 2016 [cited 2021 May 08];LXII(2):119-130. Available from: https://hrcak.srce.hr/179031
IEEE
I. Vlahek, "RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA", Život i škola, vol.LXII, no. 2, pp. 119-130, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/179031. [Accessed: 08 May 2021]

Abstracts
Razredno-nastavno ozračje sve se više smatra ključnim obilježjem škole, razreda, sveobuhvatnom odrednicom školskog razvoja mladih ljudi. Povezuje se s klasičnim varijablama razvoja učenika u školi: školskim uspjehom, pristupom školi i učenju, motivacijom, ponašanjem, razvojem socijalnog odnosa, samospoznaje i interesa. Obuhvaća cijeli niz obrazovnih čimbenika, od fizičkog okruženja do psihološkog ozračja koje je kreirano kroz socijalne kontekste, kao i brojne komponente povezane s karakteristikama učitelja i njihovim ponašanjem. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja ispitati razlike u percipiranom razredno-nastavnom ozračju s obzirom na spol učenika, školski uspjeh učenika i godine radnog staža učitelja kao i moguću interakciju navedenih varijabli. U istraživanju se koristio upitnik „Moj razred“, a sudjelovalo je 415 učenica i učenika trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako učenici koji imaju učitelje/učiteljice s više radnog staža percipiraju veće zadovoljstvo u razredu, osjećaju veću povezanost unutar razrednog odjela,imaju manje poteškoća u usvajanju nastavnih sadržaja i manje napetosti. Rodne razlike u percepciji dimenzija razredno-nastavnog ozračja pokazale su se samo na dimenziji poteškoće (učenice percipiraju manje poteškoće u odnosu na učenike).

Keywords
nastava; osnovna škola; radni staž učitelja; razredno-nastavno ozračje; školski uspjeh učenika

Hrčak ID: 179031

URI
https://hrcak.srce.hr/179031

[english] [german]

Visits: 1.464 *