Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127

Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike

Nina Pavlin-Bernardić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Daria Rovan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Anamarija Marušić ; Elementary School Smiljevac Zadar


Puni tekst: engleski pdf 326 Kb

str. 93-115

preuzimanja: 207

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 326 Kb

str. 93-115

preuzimanja: 444

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike između učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija s obzirom na njihova očekivanja uspjeha, subjektivne vrijednosti matematike i atribucije uspjeha u matematici i kako te varijable predviđaju različite obrazovne izbore: namjeru odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjeru odabira studija za koji je matematika važna. Sudionici su bili 191 učenik prirodoslovno-matematičkih gimnazija i 146 učenika jezičnih gimnazija. Rezultati su pokazali da učenici iz prirodoslovno-matematičkih gimnazija imaju viša očekivanja uspjeha i subjektivne vrijednosti matematike. Nije bilo statistički značajne razlike u atribucijama uspjeha u matematici. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza za obje su skupine pokazali da su, kada je kriterij odabir više razine matematike na državnoj maturi, u prvom koraku atribucije uspjeha statistički značajni prediktori. U drugom se koraku samo očekivanje uspjeha pokazalo statistički značajnim prediktorom. Za kriterij odabira fakulteta za koji je matematika važna, za obje su se skupine statistički značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha i korisnost

Ključne riječi

atribucije uspjeha; očekivanje uspjeha; matematika; motivacija; subjektivne vrijednosti zadatka

Hrčak ID:

179504

URI

https://hrcak.srce.hr/179504

Datum izdavanja:

29.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.648 *