Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21464/sp311019

Glazbeno proizvedeni svijet. Mogućnosti rekompozicije i stvaranja ljudskog svijeta kroz djelatnost glazbe

Maja Bjelica orcid id orcid.org/0000-0002-7499-2861 ; University of Primorska, Science and Research Centre Koper, Institute for Philosophical Studies, Garibaldijeva 1, SI–6000 Koper


Puni tekst: hrvatski pdf 2.528 Kb

str. 129-138

preuzimanja: 400

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.528 Kb

str. 129-138

preuzimanja: 719

citiraj

Puni tekst: francuski pdf 2.528 Kb

str. 129-138

preuzimanja: 301

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 2.528 Kb

str. 129-138

preuzimanja: 330

citiraj


Sažetak

Ovaj rad nudi interdisciplinarni pogled i promišljanje međusobnih veza i odnosa između glazbe, ljudskog života i svijeta. S namjerom da se predstave mogući načini definiranja glazbe, razmatraju se dva pristupa: »glazbanje« (»musicking«) i disjunktivna strategija razumijevanja glazbe, od kojih oba nude deskriptivni, no ne i vrednujući pogled. Nakon kratkog osvrta na glazbu kao sredstvo političke propagande ili sredstvo iz sfere masovne produkcije i konformizma, šire je predstavljeno drugo lice glazbe pomoću pojma »glazbe zajednice«, gdje težnja k nemogućem, kao bezuvjetna dobrodošlica, te beskonačna odgovornost prema drugome čine glazbu univerzalnom vježbom etičkih gestā, otvorenosti i prihvaćanja.

Ključne riječi

glazba; glazba i filozofija; definicija glazbe; glazba kao događaj; »glazbanje«; glazbeni susret; propagandna glazba; »glazba zajednice«; bezuvjetna dobrodošlica

Hrčak ID:

179910

URI

https://hrcak.srce.hr/179910

Datum izdavanja:

5.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski njemački

Posjeta: 2.826 *