hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika

Sanja Stanić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0569-4841 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Leon Jelača

Puni tekst: hrvatski, pdf (383 KB) str. 180-198 preuzimanja: 2.231* citiraj
APA 6th Edition
Stanić, S. i Jelača, L. (2017). Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika. Školski vjesnik, 66 (2), 180-198. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/187030
MLA 8th Edition
Stanić, Sanja i Leon Jelača. "Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika." Školski vjesnik, vol. 66, br. 2, 2017, str. 180-198. https://hrcak.srce.hr/187030. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Stanić, Sanja i Leon Jelača. "Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika." Školski vjesnik 66, br. 2 (2017): 180-198. https://hrcak.srce.hr/187030
Harvard
Stanić, S., i Jelača, L. (2017). 'Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika', Školski vjesnik, 66(2), str. 180-198. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/187030 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Stanić S, Jelača L. Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2021.];66(2):180-198. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187030
IEEE
S. Stanić i L. Jelača, "Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika", Školski vjesnik, vol.66, br. 2, str. 180-198, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187030. [Citirano: 22.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (383 KB) str. 199-199 preuzimanja: 105* citiraj
APA 6th Edition
Stanić, S. i Jelača, L. (2017). The social context of reading and book: opinions and attitudes of students. Školski vjesnik, 66 (2), 199-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/187030
MLA 8th Edition
Stanić, Sanja i Leon Jelača. "The social context of reading and book: opinions and attitudes of students." Školski vjesnik, vol. 66, br. 2, 2017, str. 199-199. https://hrcak.srce.hr/187030. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Stanić, Sanja i Leon Jelača. "The social context of reading and book: opinions and attitudes of students." Školski vjesnik 66, br. 2 (2017): 199-199. https://hrcak.srce.hr/187030
Harvard
Stanić, S., i Jelača, L. (2017). 'The social context of reading and book: opinions and attitudes of students', Školski vjesnik, 66(2), str. 199-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/187030 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Stanić S, Jelača L. The social context of reading and book: opinions and attitudes of students. Školski vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 22.10.2021.];66(2):199-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187030
IEEE
S. Stanić i L. Jelača, "The social context of reading and book: opinions and attitudes of students", Školski vjesnik, vol.66, br. 2, str. 199-199, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/187030. [Citirano: 22.10.2021.]

Sažetak
Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.

Ključne riječi
čitanje; učenici; odnos prema stvarima; darivanje; korištenje; posjedovanje; značenje knjige

Hrčak ID: 187030

URI
https://hrcak.srce.hr/187030

[engleski]

Posjeta: 3.104 *