Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kompetitivna analiza ovčjeg mlijeka kao proizvoda

Jelena Kristić orcid id orcid.org/0000-0003-4465-2900 ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Dominik Razman ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Krunoslav Zmaić ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Željka Klir orcid id orcid.org/0000-0003-4078-6864 ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 191 Kb

str. 25-34

preuzimanja: 496

citiraj


Sažetak

Kompetitivna analiza na primjeru ovčjeg mlijeka kao proizvoda, uvažavajući dinamičan karakter čimbenika vanjskog i unutarnjeg okruženja, pomaže subjektima uključenim u proizvodnju ovčjeg mlijeka da se na pravilan način diferenciraju od izravne i neizravne konkurencije. Temeljni cilj rada je analizirati stanje ovčarstva u Republici Hrvatskoj te identificirati najvažnije vanjske i unutarnje čimbenike okruženja kako bi se odredili strateški čimbenici koji mogu djelovati na perspektive daljnjeg razvoja ovčjeg mlijeka kao proizvoda. Usporedbom provedene Porterove i PESTLE analize, dolazi se do zaključka kako čimbenici političko-pravna okolina, konkurenti, potencijalni novi sudionici, tehnološka okolina i supstituti, imaju negativan utjecaj na ovčje mlijeko kao proizvod. Svi ostali čimbenici kao što su ekonomska, socijalna i prirodno-ekološka okolina, te pregovaračka snaga kupaca i dobavljača, imaju poticajno djelovanje, što ovčje mlijeko čini perspektivnim i potencijalno profitabilnim proizvodom.

Ključne riječi

ovčje mlijeko; PESTLE analiza; Porterova analiza; konkurencija

Hrčak ID:

190536

URI

https://hrcak.srce.hr/190536

Datum izdavanja:

15.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.338 *