hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.3.7

Utjecaj učestalosti pristupanja e-nastavnim sadržajima biologije na usvojenost obrazovnih ishoda

Daniela Novoselić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8090-897X ; ALFA d.d., Zagreb, Hrvatska
Mila Bulić ; Filozofski fakultet, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 127-141 preuzimanja: 226* citiraj
APA 6th Edition
Novoselić, D. i Bulić, M. (2017). Utjecaj učestalosti pristupanja e-nastavnim sadržajima biologije na usvojenost obrazovnih ishoda. Educatio biologiae, (3.), 127-141. https://doi.org/10.32633/eb.3.7
MLA 8th Edition
Novoselić, Daniela i Mila Bulić. "Utjecaj učestalosti pristupanja e-nastavnim sadržajima biologije na usvojenost obrazovnih ishoda." Educatio biologiae, vol. , br. 3., 2017, str. 127-141. https://doi.org/10.32633/eb.3.7. Citirano 20.10.2020.
Chicago 17th Edition
Novoselić, Daniela i Mila Bulić. "Utjecaj učestalosti pristupanja e-nastavnim sadržajima biologije na usvojenost obrazovnih ishoda." Educatio biologiae , br. 3. (2017): 127-141. https://doi.org/10.32633/eb.3.7
Harvard
Novoselić, D., i Bulić, M. (2017). 'Utjecaj učestalosti pristupanja e-nastavnim sadržajima biologije na usvojenost obrazovnih ishoda', Educatio biologiae, (3.), str. 127-141. https://doi.org/10.32633/eb.3.7
Vancouver
Novoselić D, Bulić M. Utjecaj učestalosti pristupanja e-nastavnim sadržajima biologije na usvojenost obrazovnih ishoda. Educatio biologiae [Internet]. 2017 [pristupljeno 20.10.2020.];(3.):127-141. https://doi.org/10.32633/eb.3.7
IEEE
D. Novoselić i M. Bulić, "Utjecaj učestalosti pristupanja e-nastavnim sadržajima biologije na usvojenost obrazovnih ishoda", Educatio biologiae, vol., br. 3., str. 127-141, 2017. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.3.7

Sažetak
Cilj rada bio je istražiti učestalost pristupanja nastavnim sadržajima biologije i usvojenost obrazovnih ishoda pomoću Moodle sustava, a kroz njegovu implementaciju u nastavi biologije osmog razreda osnovne škole u sklopu nastavne teme „Sastav tijela,, razmnožavanje i razvitak“. Istraživanje je provedeno s učenicima koji još nisu imali iskustvo e-učenja, u dobi 14 godina. Temeljem cilja istraživanja postavljena je hipoteza: ako učenici tijekom pet tjedana učenja pristupaju učestalo nastavnim sadržajima iz biologije u sustavu e Moodle, ostvarit će bolji rezultat na pisanoj provjeri znanja. Kako bi se dobio uvid u očekivanja učenika o učinkovitosti prihvaćanja učenja biologije primjenom sustava Moodle provedena su dva upitnika s pitanjima na koja su odgovori bili mogući unutar 5-stupanjske skale Likertovog tipa. Prvi upitnik koji su učenici rješavali prije početka e-učenja imao je za cilj dobiti informaciju o tome što učenici očekuju od e-učenja, kakvu predodžbu imaju o e-učenju, kakva su njihova očekivanja o takvom načinu poučavanja i učenja. Drugi upitnik rješavali su nakon završetka e-učenja, u svrhu provjere učeničkih iskustava o učinkovitosti i zadovoljstvu učenja nastavnih sadržaja pomoću Moodle sustava. E-učenje ispunilo je očekivanja učenika vezana uz jasnoću i zanimljivost teksta e-lekcija i pripadnih pitanja, preglednost glavnog izbornika, zastupljenost slika i filmova. Analiza rezultata učestalosti pristupanja nastavnim sadržajima pokazala je da su učenici koji su češće pristupali nastavnim sadržajima ostvarili bolji rezultat na pisanoj provjeri znanja. Izostalo je aktivno učeničko pristupanje nastavnim sadržajima u sustavu Moodle u razdobljima kada se nije odvijala nastava u učionici informatike.

Ključne riječi
e-učenje; Moodle; očekivanja učenika; , nastava biologije; nastavna teme „Sastav tijela, razmnožavanje i razvitak“; 8. razred

Hrčak ID: 192685

URI
https://hrcak.srce.hr/192685

[engleski]

Posjeta: 419 *