hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054

Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi

Mirjana Šagud   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5896-6612 ; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Pedagogy
Ljubimka Hajdin ; Kindergarten Dječji svijet

Puni tekst: hrvatski, pdf (132 KB) str. 149-160 preuzimanja: 152* citiraj
APA 6th Edition
Šagud, M. i Hajdin, Lj. (2018). Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
MLA 8th Edition
Šagud, Mirjana i Ljubimka Hajdin. "Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Šagud, Mirjana i Ljubimka Hajdin. "Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
Harvard
Šagud, M., i Hajdin, Lj. (2018). 'Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
Vancouver
Šagud M, Hajdin Lj. Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 31.10.2020.];20(Sp.Ed.1):149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
IEEE
M. Šagud i Lj. Hajdin, "Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 149-160, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
Puni tekst: engleski, pdf (132 KB) str. 149-160 preuzimanja: 226* citiraj
APA 6th Edition
Šagud, M. i Hajdin, Lj. (2018). Position of the Modern Teacher in Educational Theory and Practiceriji i praksi. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
MLA 8th Edition
Šagud, Mirjana i Ljubimka Hajdin. "Position of the Modern Teacher in Educational Theory and Practiceriji i praksi." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Šagud, Mirjana i Ljubimka Hajdin. "Position of the Modern Teacher in Educational Theory and Practiceriji i praksi." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
Harvard
Šagud, M., i Hajdin, Lj. (2018). 'Position of the Modern Teacher in Educational Theory and Practiceriji i praksi', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
Vancouver
Šagud M, Hajdin Lj. Position of the Modern Teacher in Educational Theory and Practiceriji i praksi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 31.10.2020.];20(Sp.Ed.1):149-160. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
IEEE
M. Šagud i Lj. Hajdin, "Position of the Modern Teacher in Educational Theory and Practiceriji i praksi", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 149-160, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054

Sažetak
U ontogenetskom razvoju dijete je jedinstveno i specifično biće, osim osobnom biografijom definirano i generalnim društvenim vizijama i vrijednostima. U tom smislu važno je stajalište Vygotskog (1996) kojim se nastoji potvrditi teza o tijesnoj povezanosti kulturno-povijesnog konteksta u kojem djeca žive s nekim, djetetu i djetinjstvu svojstvenim, aktivnostima ili tempom i kvalitetom napredovanja.
Nove socijalne studije djetinjstva (bilo da su iz povijesne ili društvene perspektive) i prevladavajući koncept djetinjstva pokazao je da živote djece oblikuju socijalna i kulturna očekivanja odraslih. Ne smije se zanemariti slika djetinjstva kao kritičkog razdoblja koje predstavlja uske “prozore” vremena u kojem je određeni dio tijela najosjetljiviji na odsustvo podražaja (deprivacija) ili na utjecaj iz okoline (obogaćena sredina).
U radu će se problematizirati neke kontradikcije i neprihvatljive tendencije koje se javljaju u interpretiranju i implementiranju suvremene paradigme ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na područje pedagoške prakse. Analiza će se posebno odnositi na poziciju odgojitelja u procesu dječjih aktivnosti s aspekta djetetova učenja i razvoja. Procjena o konkretnom pozicioniranju unutar dinamičnog praktičnog područja odraz je aktualnih osobnih i stručnih kompetencija i cjelokupnog profesionalnog habitusa odgojitelja.

Ključne riječi
odgojitelj; predškolski kurikul; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID: 200230

URI
https://hrcak.srce.hr/200230

[engleski]

Posjeta: 602 *