hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.3

Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja

Ivana Zečević ; Medicinski fakultet u Foči, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Bosna i Hercegovina
Bojana Mastilo ; Medicinski fakultet u Foči, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Bosna i Hercegovina
Andrijana Bakoč ; Medicinski fakultet u Foči, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Bosna i Hercegovina
Gorica Vuksanović ; Medicinski fakultet u Foči, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Bosna i Hercegovina
Olivera Kalajdžić ; Medicinski fakultet u Foči, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Bosna i Hercegovina
Ranka Perućica ; Medicinski fakultet u Foči, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Bosna i Hercegovina

Puni tekst: hrvatski, pdf (14 MB) str. 24-36 preuzimanja: 184* citiraj
APA 6th Edition
Zečević, I., Mastilo, B., Bakoč, A., Vuksanović, G., Kalajdžić, O. i Perućica, R. (2018). Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (1), 24-36. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.3
MLA 8th Edition
Zečević, Ivana, et al. "Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 54, br. 1, 2018, str. 24-36. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.3. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Zečević, Ivana, Bojana Mastilo, Andrijana Bakoč, Gorica Vuksanović, Olivera Kalajdžić i Ranka Perućica. "Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 54, br. 1 (2018): 24-36. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.3
Harvard
Zečević, I., et al. (2018). 'Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54(1), str. 24-36. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.3
Vancouver
Zečević I, Mastilo B, Bakoč A, Vuksanović G, Kalajdžić O, Perućica R. Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 14.12.2019.];54(1):24-36. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.3
IEEE
I. Zečević, B. Mastilo, A. Bakoč, G. Vuksanović, O. Kalajdžić i R. Perućica, "Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.54, br. 1, str. 24-36, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.3

Sažetak
Socijalna kompetencija podrazumijeva sposobnost postizanja vlastitih ciljeva, uz istovremeno održavanje pozitivnih odnosa s drugima. Kod osoba s oštećenjem vida njezin značaj ogleda se u razvoju pozitivnog self-koncepta, višeg samopoštovanja, asertivnijeg ponašanja i sposobnosti prihvaćanja svog oštećenja. Cilj istraživanja bio je ispitati razvijenost socijalne kompetencije i prisutnost antisocijalnog ponašanja slijepih učenika i učenika tipičnog razvoja te njihovu međusobnu povezanost, kao i povezanost ovih varijabli sa spolom i dobi učenika. U istraživanju je sudjelovalo 60-ero učenika u dobi od 12˗˗17 godina: 30 slijepih učenika i 30 učenika bez oštećenja vida. Procjena socijalne kompetencije i antisocijalnog ponašanja provedena je korištenjem Skale za procjenu socijalnog ponašanja u školi (School Social Behavior Scales; Merrell, 2002). Rezultati pokazuju da postoji razlika u razvijenosti socijalne kompetencije među dvjema skupinama učenika u korist učenika bez oštećenja vida, dok glede ispoljavanja antisocijalnog ponašanja nisu utvrđene razlike. Djevojčice su socijalno kompetentnije i ispoljavaju manje antisocijalnog ponašanja u odnosu na dječake u objema skupinama učenika, dok razlika s obzirom na dob nije utvrđena. Utvrđena je značajna negativna korelacija između socijalne kompetencije i antisocijalnog ponašanja u objema skupinama učenika. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu što ranijeg prepoznavanja i praćenja mogućih poteškoća te kreiranje i provođenje odgovarajućih intervencija.

Ključne riječi
socijalna kompetencija; antisocijalno ponašanje; slijepi učenici

Hrčak ID: 203879

URI
https://hrcak.srce.hr/203879

[engleski]

Posjeta: 402 *