hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6

Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha

Sanja Skočić Mihić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Nataša Vlah   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Marina Šokić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3455-5552 ; OŠ-SE Belvedere, Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (15 MB) str. 69-82 preuzimanja: 221* citiraj
APA 6th Edition
Skočić Mihić, S., Vlah, N. i Šokić, M. (2018). Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (1), 69-82. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6
MLA 8th Edition
Skočić Mihić, Sanja, et al. "Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 54, br. 1, 2018, str. 69-82. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Skočić Mihić, Sanja, Nataša Vlah i Marina Šokić. "Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 54, br. 1 (2018): 69-82. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6
Harvard
Skočić Mihić, S., Vlah, N., i Šokić, M. (2018). 'Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54(1), str. 69-82. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6
Vancouver
Skočić Mihić S, Vlah N, Šokić M. Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.12.2019.];54(1):69-82. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6
IEEE
S. Skočić Mihić, N. Vlah i M. Šokić, "Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.54, br. 1, str. 69-82, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6

Sažetak
Učiteljeva spremnost prihvaćanja učenika s teškoćama ključna je za uspješno edukacijsko uključivanje u redovan obrazovni sustav. Prethodnim istraživanjima utvrđeno je da su odgajatelji u vrtićima i osnovnim školama bolje involvirani u proces uključivanja kada izražavaju povoljnije stavove prema djeci s teškoćama. Ciljevi rada utvrdili su (1) stavove odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece i učenika s oštećenjem sluha, (2) povezanost između stavova i dobi, duljine stručnog staža i samoprocijenjene kompetentnosti za rad s učenicima s oštećenjem sluha (3) razlike u stavovima u odnosu na poznavanje zakonske regulative, radno mjesto (odgajatelj/učitelj) i izjave učitelja o slušanju kolegija o inkluzivnom odgoju i obrazovanja tijekom studija. Sudjelovala su 203 ispitanika iz Rijeke od kojih su 102 (50.2%) odgajatelji u vrtiću, dok je 101 (49.8%) učitelj u osnovnoj školi. Upitnikom su mjereni stavovi odgajatelja i učitelja prema uključivanju djece i učenika s oštećenjem sluha. Faktorskom analizom utvrđena je konstruktna valjanost i pouzdanost četiri dimenzije dizajnirane skale stavova prema uključivanju djece i učenika oštećenoga sluha, dok su hipoteze testirane deskriptivnom, korelacijskom i diferencijalnom neparametrijskom statistikom. Odgajatelji i učitelji uglavnom iskazuju povoljne stavove prema socijalizacijskoj dobrobiti uključivanja djece i učenika s oštećenjem sluha, značaju podrške edukacijskog rehabilitatora i stručne službe za njihovo uspješno uključivanje i ne podržavaju posebne oblike školovanja za ovu djecu i učenike. Dob, duljina stručnog staža i upoznatost s legislativom nisu relevantni, a izjava da su imali kolegij o djeci/učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u studijskom programu relevantna je za stavove sudionika istraživanja.
Odgajatelji iskazuju povoljnije stavove od učitelja. Nalazi jasno ukazuju na potrebu opsežnijeg osposobljavanja učitelja i odgajatelja tijekom inicijalnog obrazovanja za rad s djecom i učenicima s oštećenjem sluha, kao i potrebu učitelja za stručnom podrškom.

Ključne riječi
oštećenja sluha; učitelj u osnovnoj školi; odgajatelj u vrtiću; posebne odgojno-obrazovne potrebe; inkluzija

Hrčak ID: 203882

URI
https://hrcak.srce.hr/203882

[engleski]

Posjeta: 539 *