hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2

Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama

Jadranka Nemeth-Jajić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (202 KB) str. 27-38 preuzimanja: 55* citiraj
APA 6th Edition
Nemeth-Jajić, J. (2018). Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama. Croatica, 42 (62), 27-38. https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2
MLA 8th Edition
Nemeth-Jajić, Jadranka. "Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama." Croatica, vol. 42, br. 62, 2018, str. 27-38. https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2. Citirano 26.06.2019.
Chicago 17th Edition
Nemeth-Jajić, Jadranka. "Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama." Croatica 42, br. 62 (2018): 27-38. https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2
Harvard
Nemeth-Jajić, J. (2018). 'Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama', Croatica, 42(62), str. 27-38. doi: https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2
Vancouver
Nemeth-Jajić J. Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama. Croatica [Internet]. 2018 [pristupljeno 26.06.2019.];42(62):27-38. doi: https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2
IEEE
J. Nemeth-Jajić, "Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama", Croatica, vol.42, br. 62, str. 27-38, 2018. [Online]. doi: https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2

Sažetak
U gimnazijskom udžbeniku Hrvatski jezik 3 Ive Pranjkovića prvi je put u sintaktičkom opisu hrvatskih narječja primijenjen kontrastivni pristup i time uspostavljen nov model predstavljanja narječnih tema u srednjoškolskim udžbenicima. Riječ je o udžbeničkoj cjelini u kojoj se usporedno donose sintaktičke osobitosti čakavskoga, kajkavskoga i štokavskoga narječja u njihovu međusobnom odnosu i u odnosu prema standardnome jeziku. Kontrastivni pristup u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika nije nov, no ipak se u praksi nedostatno primjenjuje, pa navedena udžbenička cjelina tim više zavrjeđuje pozornost. Stoga se u ovome radu utvrđuje način na koji se kontrastivni pristup očituje u tom gimnazijskom udžbeniku i uspoređuje se s pristupima narječnim temama u drugim srednjoškolskim udžbenicima. Ujedno se upućuje na mogućnosti primjene kontrastivnog pristupa i razloge zbog kojih je taj pristup poželjan u nastavi hrvatskoga jezika na svim naobrazbenim stupnjevima.

Ključne riječi
hrvatska narječja; kontrastivni pristup; srednjoškolski udžbenici hrvatskoga jezika

Hrčak ID: 206736

URI
https://hrcak.srce.hr/206736

[engleski]

Posjeta: 134 *