Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

TEOREM OVOJNICE U TEORIJI PONAŠANJA POTROŠAČA

Ilko Vrankić
Jelena Vrbetić


Puni tekst: hrvatski pdf 139 Kb

str. 881-889

preuzimanja: 3.808

citiraj


Sažetak

U ovome radu optimizaciju uz ograničenja smještamo u kontekst
učinkovite raspodjele ograničenog dohotka i izvodimo Marshallove funkcije potražnje i indirektnu funkciju korisnosti. Ispitivanjem svojstava indirektne funkcije korisnosti dolazimo do teorema ovojnice na koji se oslanjamo u komparativno-statičkoj analizi. Rezultati koje u okviru teorije ponašanja potrošača povezujemo s teoremom ovojnice imaju zanimljivo ekonomsko tumačenje i osnova su dualnog pristupa koji mukotrpno rješavanje sustava jednadžbi u izvođenju funkcija potražnje zamjenjuje lagodnijim operacijama
deriviranja i dijeljenja.

Ključne riječi

učinkovita raspodjela ograničenog dohotka; komparativno- statička analiza; teorem ovojnice; Royov identitet; dualnost

Hrčak ID:

19421

URI

https://hrcak.srce.hr/19421

Datum izdavanja:

10.1.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.164 *