hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449

Održivo obrazovanje novinara – jedini mogući put u budućnost

Tijana Vukić ; Juraj Dobrila University of Pula Croatia, Faculty of Interdisciplinary, Italian and Cultural Studies

Puni tekst: hrvatski, pdf (390 KB) str. 253-279 preuzimanja: 19* citiraj
APA 6th Edition
Vukić, T. (2019). Održivo obrazovanje novinara – jedini mogući put u budućnost. Croatian Journal of Education, 21 (Sp.Ed.1), 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
MLA 8th Edition
Vukić, Tijana. "Održivo obrazovanje novinara – jedini mogući put u budućnost." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. Sp.Ed.1, 2019, str. 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449. Citirano 30.03.2020.
Chicago 17th Edition
Vukić, Tijana. "Održivo obrazovanje novinara – jedini mogući put u budućnost." Croatian Journal of Education 21, br. Sp.Ed.1 (2019): 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
Harvard
Vukić, T. (2019). 'Održivo obrazovanje novinara – jedini mogući put u budućnost', Croatian Journal of Education, 21(Sp.Ed.1), str. 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
Vancouver
Vukić T. Održivo obrazovanje novinara – jedini mogući put u budućnost. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 30.03.2020.];21(Sp.Ed.1):253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
IEEE
T. Vukić, "Održivo obrazovanje novinara – jedini mogući put u budućnost", Croatian Journal of Education, vol.21, br. Sp.Ed.1, str. 253-279, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
Puni tekst: engleski, pdf (390 KB) str. 253-279 preuzimanja: 19* citiraj
APA 6th Edition
Vukić, T. (2019). Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future. Croatian Journal of Education, 21 (Sp.Ed.1), 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
MLA 8th Edition
Vukić, Tijana. "Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. Sp.Ed.1, 2019, str. 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449. Citirano 30.03.2020.
Chicago 17th Edition
Vukić, Tijana. "Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future." Croatian Journal of Education 21, br. Sp.Ed.1 (2019): 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
Harvard
Vukić, T. (2019). 'Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future', Croatian Journal of Education, 21(Sp.Ed.1), str. 253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
Vancouver
Vukić T. Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 30.03.2020.];21(Sp.Ed.1):253-279. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
IEEE
T. Vukić, "Sustainable Journalism Education - The Only Possible Way towards the Future", Croatian Journal of Education, vol.21, br. Sp.Ed.1, str. 253-279, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449

Sažetak
Do sada je zabilježeno tek nekoliko pokušaja postavljanja novinarskog obrazovanja u kontekst održivoga razvoja, ali nije zabilježen i teorijski prijedlog opće paradigme održivoga novinarskog obrazovanja. U radu se, kritičkom analizom i istraživanjem tradicije obrazovanja novinara, utvrđuju sve pojavnosti novinarskog obrazovanja u kontekstu razvoja i održivosti. Najnovije reference se, kao rezultat evolucije akademskih prijedloga za unapređenje novinarstva, usmjeravaju na ažuriranje novinarskog znanja i stjecanje vještina povezanih s tehnološkom revolucijom kao uzrokom značajnih medijskih promjena, konvergencije novinskih žanrova, trendova i različitih tema koji stvaraju novinarstvo i nove društveno važne teme, a sve slijede nadograđenu etiku medija (i novinarstva) te zakone koji sve više odražavaju važnost snažnih veza između akademije, profesije i javnosti. Međutim, u složenom globalnom okruženju u kojemu mediji oblikuju stvarnost, nameću razumijevanja i značenja, prate nas svugdje i potpuno sudjeluju u našem životu, obrazovanje novinara treba razumijevati dublje i ozbiljnije nego ikada. Osim profesionalno obrazovanih, autonomnih i odgovornih novinara, s takvim se izazovima trebaju nositi i na njih odgovarati – (samostalno) svjesni humanisti. Usredotočujući se na akademski ishod novinara kao cjelovitog ljudskog bića, na te bi se potrebe moglo odgovoriti održivim ciklusom novinarskog obrazovanja. Stoga se ovim radom predlaže Model novinarske ličnosti kao predložak za uvođenje održivoga obrazovanja novinara u visokoškolske institucije.

Ključne riječi
holističko novinarsko obrazovanje; Model novinarske ličnosti; nastavni plan i program novinarstva; održivi razvoj; održivo novinarsko obrazovanje

Hrčak ID: 229379

URI
https://hrcak.srce.hr/229379

[engleski]

Posjeta: 94 *