hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Pregled empirijskih istraživanja kulture škole

Vlatka Družinec   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2758-8997 ; Osnovna škola Josipa Broza, Kumrovec, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (325 KB) str. 596-608 preuzimanja: 571* citiraj
APA 6th Edition
Družinec, V. (2019). Pregled empirijskih istraživanja kulture škole. Školski vjesnik, 68. (2.), 596-608. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234972
MLA 8th Edition
Družinec, Vlatka. "Pregled empirijskih istraživanja kulture škole." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 596-608. https://hrcak.srce.hr/234972. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Družinec, Vlatka. "Pregled empirijskih istraživanja kulture škole." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 596-608. https://hrcak.srce.hr/234972
Harvard
Družinec, V. (2019). 'Pregled empirijskih istraživanja kulture škole', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 596-608. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234972 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Družinec V. Pregled empirijskih istraživanja kulture škole. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 25.10.2021.];68.(2.):596-608. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234972
IEEE
V. Družinec, "Pregled empirijskih istraživanja kulture škole", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 596-608, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234972. [Citirano: 25.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (317 KB) str. 609-620 preuzimanja: 548* citiraj
APA 6th Edition
Družinec, V. (2019). Review of Empirical Research of School Culture. Školski vjesnik, 68. (2.), 609-620. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234972
MLA 8th Edition
Družinec, Vlatka. "Review of Empirical Research of School Culture." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 609-620. https://hrcak.srce.hr/234972. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Družinec, Vlatka. "Review of Empirical Research of School Culture." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 609-620. https://hrcak.srce.hr/234972
Harvard
Družinec, V. (2019). 'Review of Empirical Research of School Culture', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 609-620. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234972 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Družinec V. Review of Empirical Research of School Culture. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 25.10.2021.];68.(2.):609-620. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234972
IEEE
V. Družinec, "Review of Empirical Research of School Culture", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 609-620, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234972. [Citirano: 25.10.2021.]

Sažetak
Školska kultura je jedan od indikatora kvalitete i organizacijske djelotvornosti škole, a obuhvaća vrijednosti, norme, uvjerenja, rituale i tradicije škole. Kvaliteta školske kulture utječe na kvalitetu cjelokupnog načina življenja u školi.
Cilj rada je prikazati rezultate autorici dostupnih empirijskih istraživanja u Hrvatskoj i svijetu s područja kulture škole. Analizom literature sažeti su zaključci znanstvenih radova koji utvrđuju povezanost školske kulture i nekih čimbenika odgojno-obrazovnog rada u školi: obrazovnih postignuća učenika, pojave nasilja u školama i devijantnog ponašanja učenika, dobrobiti za učitelje, međuljudskih odnosa u školi i uloge ravnatelja.
S obzirom da je školska kultura pokretač pozitivnih promjena unutar institucije i ima značajan utjecaj na sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, osnovna svrha ovog rada je razmatranje školske kulture kao važnog čimbenika u postizanju kvalitete cjelokupnog života i rada u školi. Prikazom rezultata istraživanja može se zaključiti kako je tek manji broj istraživanja školske kulture proveden u Hrvatskoj, stoga je potrebno sustavno istraživati kulture hrvatskih škola i poticati pozitivne promjene školske kulture.

Ključne riječi
negativna kultura škole; pozitivna kultura škole; škola; učenik; učitelj

Hrčak ID: 234972

URI
https://hrcak.srce.hr/234972

[engleski]

Posjeta: 1.489 *