Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32633/eb.5.1

Navike učenika u samovrednovanju postignuća učenja

Irena Labak orcid id orcid.org/0000-0001-9394-5131 ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ines Kligl ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 161 Kb

str. 13-16

preuzimanja: 274

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 301 Kb

str. 1-12

preuzimanja: 968

citiraj


Sažetak

Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja navika samovrednovanja postignuća kod učenika srednje škole i uočavanja razlika učenika u navikama samovrednovanja s obzirom na spol i školski uspjeh. Istraživanje se provelo školske godine 2018./2019. na uzorku od 61 učenika trećih razreda jedne osječke gimnazije. Provedena je pisana provjera znanja i anketa. U pisanoj provjeri znanja usporedio se očekivan i ostvaren broj bodova radi objektivne prosudbe učeničke sposobnosti samoprocjene postignuća. Subjektivan doživljaj sposobnosti točne samoprocjene postignuća kao i ostale navike samovrednovanja utvrđene su anketom. Provedenim istraživanjem je utvrđen nesklad između ostvarenog i očekivanog uspjeha, kao i nesklad između percipirane i stvarne sposobnosti točne samoprocjene vlastitog uspjeha. Učenici precjenjuju svoj uspjeh i vlastite mogućosti samoprocjene znanja. Također je utvrđeno da postoji svijest o važnosti samovredovanja, ali im nedostaju navike i iskustvo u toj vještini.

Ključne riječi

samovrednovanje; samorefleksija; povratne informacije; pristupi vrednovanja

Hrčak ID:

237760

URI

https://hrcak.srce.hr/237760

Datum izdavanja:

28.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.302 *