hrcak mascot   Srce   HID

Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517

Ciljevi postignuća: konceptualni modeli i rezultati istraživanja ishoda

Azemina Durmić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2472-0833 ; Islamic Pedagogical Faculty Juraja Neidharta 15 72 000 Zenica

Fulltext: croatian, pdf (281 KB) pages 115-141 downloads: 109* cite
APA 6th Edition
Durmić, A. (2020). Ciljevi postignuća: konceptualni modeli i rezultati istraživanja ishoda. Croatian Journal of Education, 22 (1), 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
MLA 8th Edition
Durmić, Azemina. "Ciljevi postignuća: konceptualni modeli i rezultati istraživanja ishoda." Croatian Journal of Education, vol. 22, no. 1, 2020, pp. 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517. Accessed 8 May 2021.
Chicago 17th Edition
Durmić, Azemina. "Ciljevi postignuća: konceptualni modeli i rezultati istraživanja ishoda." Croatian Journal of Education 22, no. 1 (2020): 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
Harvard
Durmić, A. (2020). 'Ciljevi postignuća: konceptualni modeli i rezultati istraživanja ishoda', Croatian Journal of Education, 22(1), pp. 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
Vancouver
Durmić A. Ciljevi postignuća: konceptualni modeli i rezultati istraživanja ishoda. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [cited 2021 May 08];22(1):115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
IEEE
A. Durmić, "Ciljevi postignuća: konceptualni modeli i rezultati istraživanja ishoda", Croatian Journal of Education, vol.22, no. 1, pp. 115-141, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
Fulltext: english, pdf (281 KB) pages 115-141 downloads: 125* cite
APA 6th Edition
Durmić, A. (2020). Achievement Goals: Conceptual Models and Results of Researching the Outcomes. Croatian Journal of Education, 22 (1), 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
MLA 8th Edition
Durmić, Azemina. "Achievement Goals: Conceptual Models and Results of Researching the Outcomes." Croatian Journal of Education, vol. 22, no. 1, 2020, pp. 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517. Accessed 8 May 2021.
Chicago 17th Edition
Durmić, Azemina. "Achievement Goals: Conceptual Models and Results of Researching the Outcomes." Croatian Journal of Education 22, no. 1 (2020): 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
Harvard
Durmić, A. (2020). 'Achievement Goals: Conceptual Models and Results of Researching the Outcomes', Croatian Journal of Education, 22(1), pp. 115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
Vancouver
Durmić A. Achievement Goals: Conceptual Models and Results of Researching the Outcomes. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [cited 2021 May 08];22(1):115-141. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517
IEEE
A. Durmić, "Achievement Goals: Conceptual Models and Results of Researching the Outcomes", Croatian Journal of Education, vol.22, no. 1, pp. 115-141, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3517

Abstracts
Teorija ciljeva postignuća jedna je od vrlo značajnih teorija motivacije koja se u velikoj mjeri propituje u odgojno-obrazovnom sustavu. Ciljevi postignuća najčešće se odnose na razloge koji stoje u pozadini želje učenika za postignućem, ali predstavljaju i mišljenje učenika o standardima i kriterijima koji se uzimaju u obzir prilikom procjene uspjeha (Urdan, 1997). U tom smislu, učenik može biti vođen željom za osobnim razvojem i unapređenjem ili željom da bude bolji od drugih. Tako su autori identificirali dvije vrste ciljeva postignuća. U prvom slučaju, riječ je o ciljevima usmjerenim na ovladavanje, a u drugom slučaju, riječ je o performativnim ciljevima. Ovo ujedno predstavlja i dihotomni model ciljeva postignuća. Cilj je ovoga rada da se pregledom nekih istraživanja identificiraju konceptualni modeli ciljeva postignuća, te da se, shodno predstavljenom, stekne uvid u najčešće ishode s kojima su povezani različiti ciljevi postignuća. Teorijski i empirijski rezultati ukazuju da su se ciljevi postignuća razvijali od dihotomnoga, trihotomnoga konceptualnoga modela, modela s četiri vrste ciljeva (2x2) do modela sa šest (3x2) vrsta ciljeva. U sklopu navedenih konceptualnih modela ciljevi usmjereni na ovladavanje sadrže najviše pozitivnih karakteristika i ishoda. U zaključku se ističe važnost ciljeva usmjerenih na ovladavanje uz potrebu za dubljim propitivanjem čimbenika koji vode prema usvajanju ovih ciljeva.

Keywords
ciljevi usmjereni na ovladavanje; izbjegavanje orijentacija; performativni ciljevi; pristup orijentacija

Hrčak ID: 238100

URI
https://hrcak.srce.hr/238100

[english]

Visits: 485 *