hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553

Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi

Marijana Radeljić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9066-6986 ; Elementary school "Stjepan Radić" Imotski, Croatia
Hazim Selimović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1001-5903 ; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina
Siniša Opić ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb, Croatia
Nermin Mulaosmanović ; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina
Zehrina Selimović ; Faculty of Education University of Travnik, Bosnia and Herzegovina

Puni tekst: hrvatski, pdf (411 KB) str. 143-173 preuzimanja: 24* citiraj
APA 6th Edition
Radeljić, M., Selimović, H., Opić, S., Mulaosmanović, N. i Selimović, Z. (2020). Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi. Croatian Journal of Education, 22 (1), 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
MLA 8th Edition
Radeljić, Marijana, et al. "Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553. Citirano 02.07.2020.
Chicago 17th Edition
Radeljić, Marijana, Hazim Selimović, Siniša Opić, Nermin Mulaosmanović i Zehrina Selimović. "Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
Harvard
Radeljić, M., et al. (2020). 'Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
Vancouver
Radeljić M, Selimović H, Opić S, Mulaosmanović N, Selimović Z. Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 02.07.2020.];22(1):143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
IEEE
M. Radeljić, H. Selimović, S. Opić, N. Mulaosmanović i Z. Selimović, "Utjecaj kreativnoga pristupa na smanjenje dosade u nastavi", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 143-173, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
Puni tekst: engleski, pdf (411 KB) str. 143-173 preuzimanja: 10* citiraj
APA 6th Edition
Radeljić, M., Selimović, H., Opić, S., Mulaosmanović, N. i Selimović, Z. (2020). The Impact of Creative Teaching Approach on Reducing Boredom in Teaching Process. Croatian Journal of Education, 22 (1), 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
MLA 8th Edition
Radeljić, Marijana, et al. "The Impact of Creative Teaching Approach on Reducing Boredom in Teaching Process." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 1, 2020, str. 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553. Citirano 02.07.2020.
Chicago 17th Edition
Radeljić, Marijana, Hazim Selimović, Siniša Opić, Nermin Mulaosmanović i Zehrina Selimović. "The Impact of Creative Teaching Approach on Reducing Boredom in Teaching Process." Croatian Journal of Education 22, br. 1 (2020): 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
Harvard
Radeljić, M., et al. (2020). 'The Impact of Creative Teaching Approach on Reducing Boredom in Teaching Process', Croatian Journal of Education, 22(1), str. 143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
Vancouver
Radeljić M, Selimović H, Opić S, Mulaosmanović N, Selimović Z. The Impact of Creative Teaching Approach on Reducing Boredom in Teaching Process. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 02.07.2020.];22(1):143-173. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553
IEEE
M. Radeljić, H. Selimović, S. Opić, N. Mulaosmanović i Z. Selimović, "The Impact of Creative Teaching Approach on Reducing Boredom in Teaching Process", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 1, str. 143-173, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i1.3553

Sažetak
Kreativnost, kao jedan od ključnih faktora uspješnosti, ponajprije bi trebala biti zastupljena u odgojno-obrazovnim ustanovama u svim segmentima života, počevši od predškolskih pa sve do visokoobrazovnih institucija. Polazeći od pretpostavke da je jednolična, monotona i nezanimljiva nastava jedna od glavnih prepreka uspješnoga obrazovanja učenika, cilj je ispitati kreativan pristup nastavi u svrhu smanjenja dosade u učionicama.
Uzorak se sastojao od 134 ispitanika raspoređenih u eksperimentalnu (N = 66) i kontrolnu (N = 68) skupinu. Nastava u eksperimentalnoj skupini provodila se primjenom kreativnoga pristupa nastavnika dok je u kontrolnoj skupini primijenjen tradicionalan pristup.
Istraživanje je provedeno pomoću istraživačkoga dizajna prije primjene eksperimentalnoga modela i poslije primjene. Cilj istraživanja bio je ispitati i utvrditi utječe li uvođenje kreativnosti u nastavu na njezinu učinkovitost, a time i na smanjenje dosade.
Analiza rezultata finalnoga mjerenja pokazala je da se kod učenika eksperimentalne skupine znatno smanjila razina dosade u odnosu na kontrolnu skupinu. Rezultati su pokazali da je primijenjeni kreativni model nastave djelovao pozitivno na smanjenje dosade.

Ključne riječi
kreativnost, kreativan nastavnik, učinkovita/ suvremena nastava, dosada

Hrčak ID: 238099

URI
https://hrcak.srce.hr/238099

[engleski]

Posjeta: 85 *