hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

THE IMPORTANCE OF FIELD-INSTRUCTION FOR THE DEVELOPMENT OF SOCIAL WORKERS' PROFESSIONAL IDENTITY

Kristina Urbanc

Puni tekst: hrvatski, doc (72 KB) str. 61-70 preuzimanja: 1.274* citiraj
APA 6th Edition
Urbanc, K. (2003). ZNAČAJ TERENSKE NASTAVE ZA RAZVOJ PROFESIONALNOG IDENTITETA SOCIJALNIH RADNIKA. Ljetopis socijalnog rada, 10 (1), 61-70. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/3475
MLA 8th Edition
Urbanc, Kristina. "ZNAČAJ TERENSKE NASTAVE ZA RAZVOJ PROFESIONALNOG IDENTITETA SOCIJALNIH RADNIKA." Ljetopis socijalnog rada, vol. 10, br. 1, 2003, str. 61-70. https://hrcak.srce.hr/3475. Citirano 15.12.2019.
Chicago 17th Edition
Urbanc, Kristina. "ZNAČAJ TERENSKE NASTAVE ZA RAZVOJ PROFESIONALNOG IDENTITETA SOCIJALNIH RADNIKA." Ljetopis socijalnog rada 10, br. 1 (2003): 61-70. https://hrcak.srce.hr/3475
Harvard
Urbanc, K. (2003). 'ZNAČAJ TERENSKE NASTAVE ZA RAZVOJ PROFESIONALNOG IDENTITETA SOCIJALNIH RADNIKA', Ljetopis socijalnog rada, 10(1), str. 61-70. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/3475 (Datum pristupa: 15.12.2019.)
Vancouver
Urbanc K. ZNAČAJ TERENSKE NASTAVE ZA RAZVOJ PROFESIONALNOG IDENTITETA SOCIJALNIH RADNIKA. Ljetopis socijalnog rada [Internet]. 2003 [pristupljeno 15.12.2019.];10(1):61-70. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/3475
IEEE
K. Urbanc, "ZNAČAJ TERENSKE NASTAVE ZA RAZVOJ PROFESIONALNOG IDENTITETA SOCIJALNIH RADNIKA", Ljetopis socijalnog rada, vol.10, br. 1, str. 61-70, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/3475. [Citirano: 15.12.2019.]

Sažetak
In this paper are presented some basic changes of paradigms in social work, and the effects of these changes on social work practice. The basic terms the author defines in this context are reflective practice, the role of mediator the social worker plays in relation to the beneficiary and the idea of reinforcement. The author thus emphasises the importance of coordinating the education of future experts with everyday needs. Field instruction is therefore becoming ever more demanding, while the role of the field instructor more complex. Such changes require that the professional community recognises the importance of field instruction, establishes a system of specialisation of practitioners for performing this role, and introduces certain forms of support and stimulation for field instructors.

Ključne riječi
field instruction; reinforcement idea; specialisation of practitioners

Hrčak ID: 3475

URI
https://hrcak.srce.hr/3475

[hrvatski]

Posjeta: 2.480 *