Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Građanski odgoj u Europskoj uniji: aspekti edukacije za demokraciju

Ema Klemenčič ; Pedagoški institut, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 286 Kb

str. 283-295

preuzimanja: 1.226

citiraj


Sažetak

Realno gledajući, o jedinstvenom se modelu edukacije za demokraciju ne može raspravljati jer ne postoji model koji bi homogenizirao različite dimenzije onoga što zovemo edukacija za demokraciju. U javnim diskursima postoji više dokumenata koji pokušavaju odrediti edukaciju za demokraciju i koji su donekle udruženi u takozvani koncept obrazovanja za demokratsko građanstvo (program Vijeća Europe). Isto tako odgoj europskoga građanina zauzima jedno od središnjih mjesta u zajedničkim usmjerenjima na području edukacije u dokumentima Europske unije. To su zapravo samo dva pristupa. Budući da o modelu nije moguće govoriti ni u teorijskom smislu, bilo bi vrlo neodgovorno o njemu pokušati govoriti u praktičnom smislu, pa smo se u ovom radu pokušali usredotočiti na samo jedan aspekt, a to je građanski odgoj u školama.

Ključne riječi

građanski odgoj; edukacija za demokraciju; školski pristup

Hrčak ID:

38274

URI

https://hrcak.srce.hr/38274

Datum izdavanja:

15.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.819 *