Hrvatski
Keywords:
HrvatskiAbstract
Cilj. Svrha je ovog prikaza pokazati provođenje projekta u suradnji knjižničara i psihologa, kao programa primarne prevencije s ciljem poticanja razvoja socioemocionalnih kompetencija učenika u svrhu prevencije teškoća mentalnog zdravlja.
Pristup. U posljednje vrijeme bilježi se rastuća pojavnost teškoća mentalnog zdravlja u sve ranijoj dobi. Upravo škola ima ulogu podržavanja pozitivnog razvoja djece i preveniranja potencijalnih mentalnih teškoća. Kroz suradnju knjižničara i psihologa osmislio se preventivni program i projekt „Čitanjem do sebe“ koji se provodi u nekoliko osnovnih škola. Rad je proizašao iz osobnih iskustava tijekom provođenja navedenog programa.
Rezultati. Rad prikazuje vrijednost korištenja terapeutskih priča za razvoj socioemocionalnih kompetencija, koristeći biblioterapijske i ostale kreativne metode u obliku radionica s učenicima. Rezultati pokazuju kako se formom terapeutskih priča vođenim čitanjem i različitim kreativnim tehnikama kod učenika može povećati samorazumijevanje i samoopažanje, osjetljivost na interpersonalne odnose, razviti kreativnost i samoizražavanje, ohrabriti ih za pozitivno mišljenje i kreativno rješavanja problema, ojačati komunikacijske vještine, a pritom i ujediniti različite aspekte osobnosti te osloboditi snažne emocije i napetosti.
Originalnost. Rad pokazuje autorski preventivni program i projekt objavljen na eTwinning platformi koji se provodi među učenicima osnovnih škola kroz suradnju knjižničara i psihologa te međusobnu suradnju.