Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

IZBOR POTROŠAČA PRI KUPNJI KONZUMNIH JAJA NA PODRUČJU GRADA TUZLE U BIH

Ana Zelić ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Zlata Kralik ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Igor Kralik ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Hava Mahmutović ; Udruženje Bosper, Tuzla, Bosna i Hrecegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 49 Kb

str. 75-79

preuzimanja: 216

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je utvrditi izbor potrošača na području grada Tuzle u Bosni i Hercegovini prilikom kupovine konzumnih jaja. U cilju prikupljanja podataka načinjen je anketni upitnik koji se sastojao od 8 pitanja. Prva dva pitanja odnosila su se na sociodemografska obilježja ispitanika (dob i spol), dok je drugi dio upitnika sadržavao 6 pitanja koja su se odnosila na dobivanje informacija o učestalosti konzumacije i mjestu kupovine jaja, podrijetlu i brendu proizvoda, odabiru tržišnog razreda te prednostima i nedostatcima jaja kao namirnice u odnosu na druge prehrambene proizvode koji se svakodnevno koriste u prehrani. Ukupno je anketirano 146 ispitanika. Analizom rezultata istraživanja većina ispitanika bili su muškarci (56,16%) životne dobi od 31-40 godina (33,56%). Najveći broj ispitanika konzumira jaja svakodnevno (57,53%), a najčešće ih kupuje u trgovini (32,19 %). Rezultati ankete pokazali su kako je za potrošače konzumnih jaja na području grada Tuzle podrijetlo značajan parametar na koji obraćaju pozornost prilikom kupovine. Čak 97,95% anketiranih građana bira domaće proizvođače, dok se njih 56,16% izjasnilo da prilikom kupovine jaja uvijek odabire određene proizvođače (važan im je brend proizvoda). Udio od 50,00% potrošača odlučuje se za kupovinu jaja veće mase koja spadaju u L tržišni razred. Kao najveću prednost jaja u odnosu na ostale prehrambene namirnice 47 ispitanika navelo je laku i brzu pripremu, dok 44 ispitanika kao prednost navodi hranjivu vrijednost jaja. Kao najveće nedostatke prilikom kupovine i konzumacije jaja u odnosu na neke druge prehrambene proizvode koji se koriste svakodnevno u prehrani, ispitanici su naveli visoku razinu kolesterola, kraći rok trajanja i laku mogućnost oštećenja jaja.

Ključne riječi

potrošači; konzumna jaja; izbor

Hrčak ID:

173057

URI

https://hrcak.srce.hr/173057

Datum izdavanja:

8.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 876 *