hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta Dnevnika

Ivana Odža   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5699-0563 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (430 KB) str. 87-117 preuzimanja: 35* citiraj
APA 6th Edition
Odža, I. (2018). Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta Dnevnika. Metodički ogledi, 25 (1), 87-117. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217457
MLA 8th Edition
Odža, Ivana. "Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta Dnevnika." Metodički ogledi, vol. 25, br. 1, 2018, str. 87-117. https://hrcak.srce.hr/217457. Citirano 20.08.2019.
Chicago 17th Edition
Odža, Ivana. "Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta Dnevnika." Metodički ogledi 25, br. 1 (2018): 87-117. https://hrcak.srce.hr/217457
Harvard
Odža, I. (2018). 'Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta Dnevnika', Metodički ogledi, 25(1), str. 87-117. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217457 (Datum pristupa: 20.08.2019.)
Vancouver
Odža I. Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta Dnevnika. Metodički ogledi [Internet]. 2018 [pristupljeno 20.08.2019.];25(1):87-117. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217457
IEEE
I. Odža, "Pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević u kontekstu idejnoga svijeta Dnevnika", Metodički ogledi, vol.25, br. 1, str. 87-117, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217457. [Citirano: 20.08.2019.]

Sažetak
U radu se interpretiraju spoznaje o pedagoškom djelovanju Dragojle Jarnević u kontekstu njezinih dnevničkih zapisa, analiziraju se autoričini osobni poticaji i idejni koncepti koji su im prethodili te temeljne smjernice i interesi njezinoga pedagoškog angažmana. Kao autorica Dnevnika, Jarnević izmjenjuje dvostruku poziciju – poziciju subjekta koji pripada vremenu koje opisuje te u njemu manje ili više aktivno sudjeluje, te poziciju književnoga subjekta koji unutar Dnevnika analizira odabrane događaje. Iz tih dviju pozicija, a osobito iz pozicije Jarnević kao književnoga subjekta, promatrat ćemo njezin pogled na pedagoška pitanja u društveno-kulturološkom diskursu u okviru kojega je artikulirala svoje ideje.
Njezini pogledi proizlaze iz kršćanske tradicije unutar koje je odrasla, te iz specifičnih domoljubnih pogleda, svojstvenih duhu vremena. Na navedene odrednice nadograđuje se specifičan pogled na feministička pitanja, budući da je obrazovanje žene bilo u središtu njezinoga interesa.
Raspršenost pedagoškog djelovanja Dragojle Jarnević, vidljiva iz njezinih dnevničkih zapisa, zanimljiv je pokazatelj razvojnoga tijeka pedagoške misli u nas. Usprkos tome, pedagoško djelovanje Dragojle Jarnević rezultiralo je naprednim pogledima na pedagoška pitanja od kojih su neka i danas aktualna. Sjedinjavanje smjernica koje su utjecale na oblikovanje njezinoga pedagoškog angažmana (kršćanstvo, patriotizam, feminizam) ukazuje na mogućnosti raznorodnih interpretacija i danas važnih pedagoških, feminističkih, kulturoloških i književnih pitanja.

Ključne riječi
dnevnička proza; Dnevnik Dragojle Jarnević; domoljublje; feminizam; pedagoški rad Dragojle Jarnević; književni subjekt; tradicija

Hrčak ID: 217457

URI
https://hrcak.srce.hr/217457

[engleski]

Posjeta: 67 *