hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Odnos učitelj – učenik

Leona Posavec   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0579-5837 ; Filozofski fakultet u Rijeci
Nataša Vlah   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; Filozofski fakultet u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (770 KB) str. 51-64 preuzimanja: 676* citiraj
APA 6th Edition
Posavec, L. i Vlah, N. (2019). Odnos učitelj – učenik. Napredak, 160 (1-2), 51-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/224380
MLA 8th Edition
Posavec, Leona i Nataša Vlah. "Odnos učitelj – učenik." Napredak, vol. 160, br. 1-2, 2019, str. 51-64. https://hrcak.srce.hr/224380. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Posavec, Leona i Nataša Vlah. "Odnos učitelj – učenik." Napredak 160, br. 1-2 (2019): 51-64. https://hrcak.srce.hr/224380
Harvard
Posavec, L., i Vlah, N. (2019). 'Odnos učitelj – učenik', Napredak, 160(1-2), str. 51-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/224380 (Datum pristupa: 09.08.2020.)
Vancouver
Posavec L, Vlah N. Odnos učitelj – učenik. Napredak [Internet]. 2019 [pristupljeno 09.08.2020.];160(1-2):51-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/224380
IEEE
L. Posavec i N. Vlah, "Odnos učitelj – učenik", Napredak, vol.160, br. 1-2, str. 51-64, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/224380. [Citirano: 09.08.2020.]

Sažetak
U suvremenim odgojno-obrazovnim sredinama educiraju se učenici s različitim razvojnim i odgojno-obrazovnim potrebama, pa odnos učitelj – učenik postaje jedan od središnjih pojmova u kvalitetnoj školi. Svrha je rada prikazati i objasniti rizične i protektivne čimbenike u odnosu učitelj – učenik u skladu s nalazima provedenih istraživanja iz teorije privrženosti, interpersonalnih odnosa i teorijskog koncepta školske kulture. Rizični čimbenici u odnosu učitelj – učenik jesu: nesigurna privrženost, negativni tip odnosa u vidu ljutnje, žaljenja, straha, negativna školska kultura, pesimističan učitelj, negativni emocionalni stavovi, dok su protektivni čimbenici: sigurna privrženost, pozitivni interpersonalni odnos u vidu strpljivosti, tolerancije, razumijevanja i prihvaćanja učenika, optimističan, pravedan, kreativan, odgovoran učitelj pun povjerenja, empatije i pozitivnih emocionalnih stavova, pozitivna i inkluzivna kultura škole. Od učitelja se očekuje da stvara pozitivne, humane, brižne odnose sa svim učenicima, a posebno s učenicima koji imaju teškoće u stvaranju odnosa. Takvi se učitelji mogu prepoznati u školama gdje prevladava pozitivna, inkluzivna kultura kolegijalnosti, međusobne povezanosti i prihvaćanja. Ovaj je rad nastao u okviru projekta UNIRI potpore uniri-drustv-18-98 1233 "Stručnost učitelja u Hrvatskoj za edukacijsko uključivanje učenika s teškoćama u ponašanju".

Ključne riječi
odnos učitelj – učenik; teorija privrženosti; teorija interpersonalnih odnosa; teorija kulture škole

Hrčak ID: 224380

URI
https://hrcak.srce.hr/224380

Posjeta: 910 *