Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.1
PSIHOLOŠKI KAPITAL, SMISLENOST POSLA, ZADOVOLJSTVO POSLOM I DOBROBIT KOD NASTAVNIKA U PRIVATNIM I DRŽAVNIM ŠKOLAMA
Natalija Smrtić
; Osnovna škola Odra Zagreb, Republika Hrvatska
Majda Rijavec
; Učiteljski fakultet u Zagrebu, Sveučilište u Zagrebu, Republika Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u zadovoljstvu poslom, smislenosti posla, psihološkom kapitalu i dobrobiti kod nastavnika u privatnim i državnim školama. Nadalje, cilj je bio ispitati u kojoj mjeri zadovoljstvo poslom, smislenost posla i psihološki kapital doprinose dobrobiti zaposlenika u privatnim i državnim školama.Sudjelovalo je 152 nastavnika iz državnih te 100 nastavnika iz privatnih škola u Zagrebu. Kao mjerni instrumenti korišteni su skala smislenosti posla, upitnik psihološkog kapitala, skala zadovoljstva životom i skala psihološkog procvata. Globalno zadovoljstvo poslom mjereno je jednom česticom. Rezultati su pokazali da nema razlike između nastavnika u državnim i privatnim škola ni u jednoj ispitivanoj varijabli. Zadovoljstvo poslom pokazalo se kao značajan prediktor životnog zadovoljstva, dok se smislenost posla pokazala kao značajan prediktor psihološkog procvata. Psihološki kapital pozitivno doprinosi i zadovoljstvu životom i psihološkom procvatu. Rezultati istraživanja daju teorijski doprinos razumijevanju faktora dobrobiti nastavnika u državnim i privatnim školama, a mogu doprinijeti i osmišljavanju intervencija za stvaranje pozitivnog okruženja koje tu dobrobit poboljšava.
Ključne riječi
dobrobit; nastavnici u državnim i privatnim školama; smislenost posla; psihološki kapital; zadovoljstvo poslom
Hrčak ID:
233524
URI
Datum izdavanja:
2.12.2019.
Posjeta: 3.607 *