Izvorni znanstveni članak
INTEGRACIJA DIGITALNE TEHNOLOGIJE U OBRAZOVNIM SUSTAVIMA
Marija Šmit
; Ekonomski fakultet u Osijeku, Trg Ljudevita Gaja 7, 31000 Osijek, Hrvatska
Sažetak
Danas je život postao nezamisliv bez svakodnevne uporabe digitalnih uređaja. Djeca i mladi su okruženi tehnologijom te razmišljaju i obrađuju informacije na bitno drugačiji način od svojih prethodnika, stoga se više ne postavlja pitanje treba li tehnologija biti prisutna u obrazovanju, već samo kako, u kojoj mjeri, na koji način i kojom brzinom transformirati postojeće obrazovne sustave. Ako se glavna odrednica informacijskog doba definira kao rasprostranjenost informacijsko-komunikacijske tehnologije koja povećava brzinu i učinkovitost prijenosa informacija, škole se smatraju savršenim mjestom za učenje sigurnom, pravilnom, svrsishodnom i uporabljivom korištenju informacija. Istraživanje provedeno prije novonastale situacije uzrokovane pandemijom COVID-19 ukazuje na činjenicu kako se djeca u Republici Hrvatskoj znatno rjeđe koriste digitalnim tehnologijama prilikom učenja i izvršavanja svojih školskih obveza nego prilikom korištenja istih za slobodne aktivnosti, dok je gotovo iznenadna potreba za uvođenjem i kontinuiranim provođenjem nastave na daljinu drastično promijenila spomenute omjere. Izvanučionička nastava ne bi bila provediva bez uporabe digitalne tehnologije te se izvanrednim okolnostima u školskoj godini 2019./2020. potvrdila potreba za provedbom kurikularne reforme Škola za život koja je u istoj školskoj godini započela svoju frontalnu primjenu, a uvodi znatne promjene u oblike i metode rada u obrazovnim ustanovama, ali i promjenu postojećih nastavnih sredstava te digitalnu transformaciju.
Ključne riječi
digitalni uređaji; djeca; obrazovni sustav; nastava na daljinu
Hrčak ID:
254867
URI
Datum izdavanja:
30.3.2021.
Posjeta: 2.111 *