Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32633/eb.7.3

Učimo iz iskustva - online nastava u STEM području

Melita Sambolek ; Gimnazija J. Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Karmena Vadlja Rešetar orcid id orcid.org/0000-0002-2457-3060 ; Gimnazija J. Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 675 Kb

str. 25-35

preuzimanja: 623

citiraj


Sažetak

Nakon višemjesečnog održavanja online nastave, smatrali smo da je važno dobiti povratnu informaciju o tome kakvo je iskustvo i doživljaj učenika u praćenju nastave STEM grupe predmeta (biologija, fizika, kemija i matematika). Ovi su predmeti izabrani zbog svoje specifičnosti jer, osim predavanja, sadrže i pokuse, vježbe te rješavanje problemskih i numeričkih zadataka. Cilj je istraživanja bio utvrditi zadovoljstvo dosadašnjom provedbom online nastave, korigirati svoje stavove i metode poučavanja te po potrebi promijeniti i poboljšati nastavu sukladno mišljenju i sugestijama učenika. Kako bi dobili povratnu informaciju, proveli smo online istraživanje u Gimnaziji Josipa Slavenskog Čakovec putem Microsoft Forms upitnika. Teme obuhvaćene upitnikom bile su: zadovoljstvo online nastavom, osobni stav/doživljaj online nastave, izvedba online nastave, online pisane provjere znanja i digitalni alati u online nastavi. Razmatrajući rezultate ankete utvrdili smo da je većina učenika zadovoljna ili izrazito zadovoljna trenutnim načinom odvijanja online nastave u STEM grupi predmeta, a to je odvijanje nastave u realnom vremenu putem Zooma. Međutim, učenici napominju da je online nastavu teže pratiti, da online provjere znanja ne pokazuju realno znanje učenika te navode još niz problema s kojima su se susretali. Također, ističu i dobre strane online nastave kao što je svladavanje digitalnih alata koje će koristiti i kasnije u svom obrazovanju i radu. Unatoč ukupnim pozitivnim komentarima učenika, nastavnici u STEM području još uvijek imaju prostora za poboljšanje, osluškujući potrebe učenika, u čemu mogu pomoći rezultati ove ankete, osobito pažljivo čitanje učeničkih komentara u kojima možemo pronaći neke svoje propuste, osvijestiti ih i pokušati biti bolji. U tu svrhu, istakli smo neke prijedloge i savjete kako bi profesori mogli unaprijediti svoju online nastavu.

Ključne riječi

online nastava; STEM predmeti; sugestije i savjeti

Hrčak ID:

281120

URI

https://hrcak.srce.hr/281120

Datum izdavanja:

27.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.476 *