Stručni rad
VJEŽBE SLUŠANJA ZA UČENIKE 1.RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
Tina Jarc
; Osnovna škola Milojke Štrukelj, Nova Gorica POŠ Ledine
Sažetak
Suvremena svakodnevnica donijela je učenicima izloženost velikoj količini informacija, tako da je njihovo slušanje površno. Djeca se povlače u svoj svijet. Kao učitelji moramo nastojati da nas učenici slušaju i prije svega čuju. Ovo je važno uzeti u obzir pri svakoj vrsti slušanja. U svom članku objasnila sam značenje pojma slušanje i načine na koje provedbom vježbi možemo naglasiti njegovu važnost u procesu učenja. Slušanje je vrlo važno jer predstavlja osnovu komunikacije koja je u školi neizostavna. Učitelj je taj na kojeg se učenici ugledaju i kojemu se obraćaju kada su im potrebni vodstvo i pomoć u razumijevanju nastavnog gradiva. Naravno, veliki značaj u svemu ovome ima i učiteljeva priprema za provedbu vježbi. Mora planirati govorno-slušne položaje, a time i smislene aktivnosti. Mora odrediti cilj i vrijeme koje će mu trebati za vježbe slušanja. Dobar učitelj mora se znati prilagoditi situaciji u učionici i ponekad iskoristiti neplanirane trenutke za vježbe slušanja. Vježbe je smisleno ponavljati kako bi se kod učenika razvili obrasci slušnog ponašanja. Ako se učitelj posveti i slušanju učenika, otkrit će se njihovi posebni interesi, znanja i talenti, a s druge strane i njihove slabosti. Sve to učitelj može iskoristiti pri motiviranju učenika za daljnji rad i izgraditi s njima ugodan odnos, koji je neophodan za postizanje izvrsnosti procesa učenja.
Ključne riječi
slušanje, učenje slušanja, slušanje u školi, vježbe slušanja
Hrčak ID:
283990
URI
Datum izdavanja:
1.3.2023.
Posjeta: 820 *