Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

SPECIFIČNE POTEŠKOĆE U UČENJU MATEMATIKE I MOGUĆE MJERE POMOĆI

Lea Ražman ; Centar za osposobljavanje Elvira Vatovec Strunjan, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 261 Kb

str. 146-152

preuzimanja: 677

citiraj


Sažetak

U osnovnoj školi matematika je jedan od najvažnijih predmeta. Osim kompetencija čitanja i pisanja, za postizanje uspjeha u školi i kasnijem životu ključne su matematičke kompetencije. Istraživanja pokazuju da među djecom školske dobi i adolescentima oko 6% populacije ima specifične poteškoće u učenju matematike, od čega se polovica učenika suočava s vrlo izraženim poteškoćama [2]. Učitelji imaju važnu ulogu u prepoznavanju učenika koji se suočavaju s problemima u područjima računanja i razumijevanja matematičkih relacija te otkrivanja njihovih uzroka i pronalaženja različitih mjera pomoći. Ključno je uzeti u obzir jaka područja, znanja i strategije djeteta te provoditi diferencijaciju i individualizaciju postupaka učenja u skladu s djetetovim nedostacima [7]. U članku su objašnjene specifične poteškoće u učenju matematike i prezentirane moguće mjere pomoći te didaktička pomagala uz pomoć kojih učenici mogu razviti kompenzacijske strategije i na taj način postići veći uspjeh u matematici.

Ključne riječi

diskalkulija, specifične poteškoće u učenju artimetike, mjere pomoći, didaktička pomagala.

Hrčak ID:

284982

URI

https://hrcak.srce.hr/284982

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Posjeta: 1.052 *