Stručni rad
INDIVIDUALIZIRANI PROGRAM
Sandra Kukovec
; Osnovna škola dr. Ljudevita Pivka Ptuj, Slovenija
Sažetak
S obzirom na to da među pojedincima postoje razlike u pogledu sposobnosti, vještina, potreba, interesa i stavova, nastao je koncept individualizacije. Ove razlike uočljive su već pri njihovom rođenju. Daljnjim rastom i razvojem djeteta te se razlike produbljuju i postaju još izraženije. Prije nekoliko desetljeća, mišljenje da je mentalna sposobnost nešto urođeno, na što okolina nema utjecaja, oblikovalo je pogled na osobe s posebnim potrebama. Zahvaljujući sve intenzivnijem upoznavanju društva s poteškoćama ovih pojedinaca i postupnom nestanku predrasuda, mitova i strahova, ljudi su sve spremniji brinuti o ovim osobama i družiti se s njima. Dijete koje ima rješenje o upućivanju od strane Zavoda za školstvo Republike Slovenije ili zapis Centra za ranu intervenciju, ima pravo na individualizirani program koji priprema stručna skupina u odgojno-obrazovnoj ustanovi koju dijete pohađa. Individualiziranim programom utvrđuju se oblici rada, način provedbe dodatne stručne pomoći, prijelazi između programa te prilagodbe za optimalno funkcioniranje i napredak u razvoju. Pripremaju ga i provode stručni radnici, kao dio tima.
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama, prilagodbe, timski rad
Hrčak ID:
291740
URI
Datum izdavanja:
1.3.2023.
Posjeta: 681 *