Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4446

Stavovi učitelja o obrazovanju djece s komunikacijskim i jezično-govornim teškoćama

Pelin Pistav Akmese ; Ege University
Nilay Kayhan orcid id orcid.org/0000-0002-0937-8013 ; Ege University


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 1259-1288

preuzimanja: 118

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 1259-1288

preuzimanja: 155

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje imalo je cilj ispitati stavove učitelja o teškoćama s kojima se susreću u obrazovanju djece s jezično-govornim poremećajima. Ovim se istraživanjem stoga nastojalo doprinijeti kvaliteti obrazovanja u području komunikacije, jezika i govora. Grupa ispitanika obuhvatila je ukupno 20 učitelja razredne, predmetne nastave i specijalnih pedagoga koji su pristali sudjelovati u istraživanju provedenom upotrebom kvalitativne metode studije slučaja. Podatci su sakupljeni putem obrasca polustrukturiranoga intervjua. Odgovore sudionika na otvorena pitanja analizirali su stručnjaci s ciljem dobivanja kvalitativnih zaključaka. Podatci su sakupljeni tijekom jesenskoga dijela 2019./2020. školske godine. Stavovi ispitanika grupirani su u šest glavnih tema: „Pripremljena okolina za učenje jezika”, „Okolina prirodne interakcije”, „Važnost podupiruće obiteljske okoline”, „Važnost programa zasnovanih na aktivnosti”, „Učinak upotrebe tehnologije u obrazovanju” i „Dostupnost službi potpore”. Rezultati pokazuju da su stavovi učitelja usredotočeni uglavnom na pružanje kvalitetne podrške učiteljima i djeci. Također je utvrđeno da učitelji trebaju obrazovanje o pripremanju aktivnosti prilagođenih komunikacijskim, jezičnim i govornim teškoćama djece i u području učinkovite upotrebe tehnologije.   

Ključne riječi

govor; jezik; komunikacija; obrazovanje učitelja.

Hrčak ID:

293535

URI

https://hrcak.srce.hr/293535

Datum izdavanja:

21.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 536 *