Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32633/eb.9.3

Uspješnost učenja o golosjemenjačama primjenom individualnog rada pomoću tekstualnih i audiovizualnih nastavnih sredstava

Tihana Miloloža orcid id orcid.org/0009-0000-7435-0095 ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Nikolina Sabo orcid id orcid.org/0000-0002-1334-9733 ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Zorana Katanić ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Tanja Žuna Pfeiffer ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Matej Šag orcid id orcid.org/0000-0003-2700-6018 ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ljiljana Krstin ; Odjel za biologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 323 Kb

str. 23-31

preuzimanja: 280

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 162 Kb

str. 32-34

preuzimanja: 130

citiraj


Sažetak

Suvremeni pristup učenju i poučavanju kao i korištenje aktivnih metoda učenja stavljaju studente u središte nastavnog procesa. Odabir metoda poučavanja ovisi o ishodima učenja, ali i o studentovim sposobnostima učenja određenim metodama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postižu li studenti bolje rezultate učenja kada uče individualnim oblikom rada pomoću tekstualnih nastavnih sredstava ili kada uče istim oblikom rada, ali primjenom audiovizualnih nastavnih sredstava (videozapisa). Individualni oblik rada uz pomoć dva nastavna sredstva primijenjen je u nastavi studenata 2. godine Preddiplomskog sveučilišnog studija Biologija. Istraživanje se sastojalo od 3 etape. U prvoj etapi studenti su pisali inicijalnu provjeru znanja, u drugoj su etapi nasumično podijeljeni u dvije eksperimentalne grupe za obradu nastavne teme Golosjemenjače, od kojih je jedna grupa obradila nastavnu temu pomoću tekstualnih materijala, a druga gledajući videozapis. U trećoj etapi pisali su završnu provjeru znanja kako bi se evaluirala uspješnost u savladavanju gradiva. Oba primijenjena nastavna sredstva rezultirala su povećanim prosječnim brojem ostvarenih bodova, a između postignutih rezultata nisu utvrđene statistički značajne razlike. Navedeno ukazuje da su oba nastavna sredstva podjednako učinkovita u usvajanju nastavnog gradiva te da ih je potrebno više implementirati u visokoškolsku nastavu.

Ključne riječi

individualni oblik rada; nastavna sredstva; rad na tekstu; videozapis; aktivno učenje

Hrčak ID:

296751

URI

https://hrcak.srce.hr/296751

Datum izdavanja:

28.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.321 *