Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32633/eb.9.10

Učenje o prijenosu tvari prilagođeno učenicima različitog interesa

Marina Švelec ; OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.398 Kb

str. 90-105

preuzimanja: 146

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je analizirati uspješnost učenja koncepta Prijenos tvari kroz tijelo živih bića kod učenika 7. razreda osnovne škole s obzirom na razinu interesa. Tijekom 2022. godine, učenici su učili temu Prijenos tvari kroz tijelo živih bića suradničkim učenjem, na način da su nakon učenja otkrivanjem u homogenim interesnim skupinama (slabi, umjereni, znatni i izraziti interes) formirali heterogene grupe unutar kojih su izmjenjivali rezultate istraživanja i izrađivali zajednički prikaz rezultata. Najviše je učenika bilo u interesnoj skupini znatnog interesa, a najmanje u skupini slabog interesa. Temeljem opažanja učitelja uz rješavanje radnih materijala, većina učenika svih interesnih skupina je uspješno ostvarila II. kognitivnu razinu (primjena i konceptualno razumijevanje). U završnom samovrednovanju svi učenici izjavljuju da im je rad u interesnim skupinama zanimljiviji nego klasičan rad, a većina njih smatra da je pritom naučila više nego na satu s tradicionalnim pristupom učenju. Kod svih interesnih skupina zabilježen je visok postotak pitanja u radnim materijalima na koje učenici nisu ponudili odgovor, što se može pripisati nedostatku vremena za rješavanje zadataka i povezati s činjenicom da su neki učenici precijenili svoj interes i sposobnosti. Na osnovu provedenog poučavanja i učenja može se zaključiti da suradničko učenje uz diferencirane zadatke za učenike različitog interesa doprinosi većoj motivaciji učenika i boljem razumijevanju poučavanog biološkog koncepta.

Ključne riječi

učenje otkrivanjem; različiti interesi učenika; suradničko učenje; konceptualno razumijevanje

Hrčak ID:

296760

URI

https://hrcak.srce.hr/296760

Datum izdavanja:

28.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 366 *