Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.4984
Raznolikost i koherentnost kao važni aspekti kurikula: analiza geometrijskih sadržaja dvaju hrvatskih kurikula u razrednoj nastavi
Dubravka Glasnovic Gracin
orcid.org/0000-0001-5195-4873
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Ana Kuzle
; University of Potsdam
Sažetak
Školska geometrija tijekom godina suočavala se s mnogim problemima, u što ulazi i gubitak nekad snažne pozicije unutar školske matematike te dobivanje reputacije „problematičnog djeteta” nastave Matematike. Ovi problemi proizlaze iz planiranog kurikula. Cilj ovoga rada je analiza dvaju planiranih kurikula za razrednu nastavu Matematike u Hrvatskoj s fokusom na raznolikost i koherentnost geometrijskih sadržaja i kroz objektiv fundamentalnih ideja geometrije. Uz to, rezultati su povezani s prethodnim nalazima o postignutom (slike učenika o geometriji) i potencijalno primijenjenom kurikulu (udžbenički zadatci). Iako novi kurikul odražava više raznolikosti u pogledu fundamentalnih ideja geometrije u odnosu na stari, rezultati pokazuju da ti kurikuli još uvijek ne nude značajke suvremene metodike geometrije u punom potencijalu. Na temelju dobivenih rezultata provedena je rasprava s prijedlozima kako poboljšati položaj školske geometrije u matematičkom obrazovanju u Hrvatskoj prema preporukama iz literature.
Ključne riječi
fundamentalne ideje; nastava geometrije; razredna nastava; trodijelni model kurikula
Hrčak ID:
316796
URI
Datum izdavanja:
14.5.2024.
Posjeta: 544 *