Odgojno-obrazovne teme, Vol. 7 No. 2, 2024.
Pregledni rad
https://doi.org/10.53577/oot.7.2.2
Formativno vrednovanje: pregled objavljenih radova u Republici Hrvatskoj
Tena Pejčić
orcid.org/0000-0003-4492-9607
; Učiteljski fakultet u Rijeci
Sažetak
Vrednovanjem se pristupa učeniku s različitih stajališta kojima se interpretiraju razni indikatori ponašanja, a značajno je kako to nije samo ocjenjivanje znanja na kraju odgojno-obrazovnog procesa. Upravo je formativno vrednovanje pristup vrednovanju koji je implementiran u cijeli odgojno-obrazovni proces. Usmjereno je na prikupljanje informacija o radu i postignućima tijekom cjelokupnog nastavnog procesa. Formativno vrednovanje ne rezultira ocjenom, nego kontinuiranim povratnim informacijama o trenutačnim znanjima i vještinama učenika te služi za kontrolu, praćenje i otkrivanje učenikovih jakih strana. Cilj ovoga rada je dati pregled radova o formativnom vrednovanju na prostoru Republike Hrvatske. Putem Portala elektroničkih izvora za hrvatsku akademsku i znanstvenu zajednicu analizirano je šest radova koji se bave formativnim vrednovanjem. U samim radovima istaknuto je kako nema dovoljnog broja istraživanja, no učitelji su upoznati s ovim pristupom vrednovanju te ga sve više implementiraju u praksi. Većim brojem radova i edukacija o formativnom vrednovanju utjecalo bi se na odgojno-obrazovne djelatnike što bi rezultiralo njegovom implementacijom i pozitivnim aspektima na učenike.
Ključne riječi
vrednovanje; formativno vrednovanje; vrednovanje za učenje; vrednovanje kao učenje
Hrčak ID:
325455
URI
Datum izdavanja:
27.12.2024.
Posjeta: 282 *