Original scientific paper
https://doi.org/10.31664/zu.2024.115.08
Granice digitalne utopije: afektivna kartografija Jona Rafmana
Luja Šimunović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Tekst problematizira odnos trilogije videoradova kanadskog umjetnika Jona Rafmana i referentne kulturološke podloge: mizogine, rasističke i radikalne beta-supkulture koja nastaje u anonimnim, dehijerarhiziranim i nemoderiranim digitalnim prostorima. Trilogija nastaje obradom audio i vizualnog materijala pronađenog na internetu koji reflektira transgresivne senzibilitete te supkulture. Umjetnički postupci tumače se u svjetlu utopijskog potencijala digitalnog prostora i funkcije transgresivnog sadržaja, pri čemu se trilogija interpretira kao složen medijski kompleks koji potencira afektivne aspekte digitalne medijacije stvarnosti i aktivno destabilizira uvriježene granice subjektiviteta. Ovaj je članak korak ka definiranju Rafmanove prakse u okviru teorije medija, i to razmatranjem ključnog odnosa referentnog, odnosno pronađenoga medijskog sadržaja i umjetničkog rada.
Keywords
Jon Rafman; alt-desnica; liminalnost; zazorno; struktura osjećanja; utopija; transgresija
Hrčak ID:
335506
URI
Publication date:
1.12.2024.
Visits: 173 *