hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU

Vučina Zorić ; Filozofski fakultet, Univerzitet Crne Gore, Nikšić, Crna Gora

Puni tekst: hrvatski, pdf (227 KB) str. 25-37 preuzimanja: 1.466* citiraj
APA 6th Edition
Zorić, V. (2011). UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU. Život i škola, LVII (26), 25-37. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/77319
MLA 8th Edition
Zorić, Vučina. "UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU." Život i škola, vol. LVII, br. 26, 2011, str. 25-37. https://hrcak.srce.hr/77319. Citirano 07.05.2021.
Chicago 17th Edition
Zorić, Vučina. "UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU." Život i škola LVII, br. 26 (2011): 25-37. https://hrcak.srce.hr/77319
Harvard
Zorić, V. (2011). 'UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU', Život i škola, LVII(26), str. 25-37. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/77319 (Datum pristupa: 07.05.2021.)
Vancouver
Zorić V. UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU. Život i škola [Internet]. 2011 [pristupljeno 07.05.2021.];LVII(26):25-37. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77319
IEEE
V. Zorić, "UTJECAJ JOHNA DEWEYJA NA OBRAZOVNE REFORME U JAPANU, KINI I SOVJETSKOM SAVEZU", Život i škola, vol.LVII, br. 26, str. 25-37, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/77319. [Citirano: 07.05.2021.]

Sažetak
Ovo teorijsko istraživanje usredotočeno je na analizu važnosti pedagoške koncepcije
Johna Deweyja za reforme obrazovanja u Japanu, Kini i Sovjetskom Savezu u prvoj polovici
20. stoljeća. Polazište rada jest pretpostavka da je pedagogija pragmatizma jedan od
najznačajnijih smjerova u razvoju pedagogije, a njezin je utjecaj i danas prisutan. Istraživanje
je pokazalo da je u navedenim državama Deweyjeva koncepcija odgoja u značajnoj mjeri
proučavana, uvažavana i primjenjivana, a u određenoj mjeri i modificirana, ali je i pretrpjela
brojna površna, preoštra i vulgarizirana tumačenja, interpretacije i manipulacije. Cilj je ovog
rada izvršiti njihovu kritiku i provesti objektivnu analizu utjecaja Deweyjeve pedagoške
teorije i prakse. Korištenjem metode teorijske analize i historijske metode u istraživanju se
došlo do spoznaje da je John Dewey svojim pedagoškim idejama i aktivnostima u značajnoj
mjeri utjecao na svoje suvremenike i obrazovne reforme u Japanu, Kini i Sovjetskom Savezu
te da je ondje u određenoj mjeri i danas aktualno zanimanje za njegovu misao.

Ključne riječi
John Dewey; Japan; Kina; Sovjetski Savez; obrazovna reforma

Hrčak ID: 77319

URI
https://hrcak.srce.hr/77319

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.197 *