Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Glazbene aktivnosti u okviru neglazbenih predmeta u prva tri razreda osnovne škole

Jasna Šulentić Begić ; Učiteljski fakultet, Osijek
Božica Špoljarić orcid id orcid.org/0000-0003-2588-2989 ; OŠ Viktor Car Emin, Donji Andrijevci


Puni tekst: hrvatski pdf 222 Kb

str. 447-462

preuzimanja: 1.754

citiraj


Sažetak

Uvođenje glazbe u neglazbene predmete može imati motivacijsku ulogu ili
može poslužiti za opuštanje i za uklanjanje dosade i zamora. U radu se govori o mogućnostima primjene glazbe tj. glazbenih aktivnosti u okviru neglazbenih predmeta. Prikazuju se i rezultati istraživanja čiji je cilj bio ustanoviti u kojoj su mjeri glazbene aktivnosti zastupljene na neglazbenim nastavnim predmetima, te s kojom svrhom. Pokazalo se da se glazba i glazbene aktivnosti pojavljuju najviše na satovima prirode i društva, a na satovima matematike ih uopće nema. S obzirom na ukupan tjedni broj održanih sati glazbene su aktivnosti najzastupljenije u drugom, nešto manje u prvom i najmanje u trećem
razredu. Služe u motivaciji za temu sata, kao motivacija za razgovor, za opuštanje, te kao zvučna kulisa. Glazbene su aktivnosti bile slušanje skladba i pjesama, pjevanje pjesama, izvođenje pjevanih glazbenih igara te plesanje.

Ključne riječi

osnovna škola; primarno obrazovanje; glazbene aktivnosti; neglazbeni predmeti

Hrčak ID:

82786

URI

https://hrcak.srce.hr/82786

Datum izdavanja:

15.10.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.194 *