Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža

Miroslav Huzjak ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 938 Kb

verzije

str. 81-98

preuzimanja: 1.358

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 938 Kb

verzije

str. 81-98

preuzimanja: 1.107

citiraj


Sažetak

Tekst problematizira Luquetov koncept intelektualnoga i vizualnoga realizma, te koncept unutarnjega modela. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi utjecaj metode analitičkoga promatranja na dječji likovni izraz, neovisno o „unutarnjem modelu", u različitim uzrastima. Uzorak ispitanika je N = 215 djece, od čega vrtićkog uzrasta N = 86, a osnovnoškolskog uzrasta N = 129. Vrsta istraživanja je kvantitativno i transverzalno, metoda istraživanja je kauzalno eksperimentalna, a tehnika istraživanja analiza sadržaja. Instrument za prikupljanje podataka bio je likovni zadatak. Utvrdilo se kako je Luquetov unutarnji model vrlo fleksibilan, te da su djeca i prije faze intelektualnoga realizma sposobna crtati prema predočenome motivu, ponekad bez gubitka ekspresivnosti likovnog izraza.

Ključne riječi

dječji crtež; likovna edukacija; unutarnji model; intelektualni realizam; percepcija

Hrčak ID:

106515

URI

https://hrcak.srce.hr/106515

Datum izdavanja:

24.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.135 *