Izvorni znanstveni članak
Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža
Miroslav Huzjak
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Puni tekst: hrvatski pdf 938 Kb
str. 81-98
preuzimanja: 1.140
citiraj
APA 6th Edition
Huzjak, M. (2013). Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža. Croatian Journal of Education, 15 (Sp.Ed.1), 81-98. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/106515
MLA 8th Edition
Huzjak, Miroslav. "Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. Sp.Ed.1, 2013, str. 81-98. https://hrcak.srce.hr/106515. Citirano 02.04.2023.
Chicago 17th Edition
Huzjak, Miroslav. "Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža." Croatian Journal of Education 15, br. Sp.Ed.1 (2013): 81-98. https://hrcak.srce.hr/106515
Harvard
Huzjak, M. (2013). 'Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža', Croatian Journal of Education, 15(Sp.Ed.1), str. 81-98. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/106515 (Datum pristupa: 02.04.2023.)
Vancouver
Huzjak M. Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 02.04.2023.];15(Sp.Ed.1):81-98. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106515
IEEE
M. Huzjak, "Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža", Croatian Journal of Education, vol.15, br. Sp.Ed.1, str. 81-98, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106515. [Citirano: 02.04.2023.]
Puni tekst: engleski pdf 938 Kb
str. 81-98
preuzimanja: 984
citiraj
APA 6th Edition
Huzjak, M. (2013). Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža. Croatian Journal of Education, 15 (Sp.Ed.1), 81-98. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/106515
MLA 8th Edition
Huzjak, Miroslav. "Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. Sp.Ed.1, 2013, str. 81-98. https://hrcak.srce.hr/106515. Citirano 02.04.2023.
Chicago 17th Edition
Huzjak, Miroslav. "Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža." Croatian Journal of Education 15, br. Sp.Ed.1 (2013): 81-98. https://hrcak.srce.hr/106515
Harvard
Huzjak, M. (2013). 'Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža', Croatian Journal of Education, 15(Sp.Ed.1), str. 81-98. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/106515 (Datum pristupa: 02.04.2023.)
Vancouver
Huzjak M. Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 02.04.2023.];15(Sp.Ed.1):81-98. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106515
IEEE
M. Huzjak, "Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža", Croatian Journal of Education, vol.15, br. Sp.Ed.1, str. 81-98, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106515. [Citirano: 02.04.2023.]
Sažetak
Tekst problematizira Luquetov koncept intelektualnoga i vizualnoga realizma, te koncept unutarnjega modela. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi utjecaj metode analitičkoga promatranja na dječji likovni izraz, neovisno o „unutarnjem modelu", u različitim uzrastima. Uzorak ispitanika je N = 215 djece, od čega vrtićkog uzrasta N = 86, a osnovnoškolskog uzrasta N = 129. Vrsta istraživanja je kvantitativno i transverzalno, metoda istraživanja je kauzalno eksperimentalna, a tehnika istraživanja analiza sadržaja. Instrument za prikupljanje podataka bio je likovni zadatak. Utvrdilo se kako je Luquetov unutarnji model vrlo fleksibilan, te da su djeca i prije faze intelektualnoga realizma sposobna crtati prema predočenome motivu, ponekad bez gubitka ekspresivnosti likovnog izraza.
Ključne riječi
dječji crtež, likovna edukacija, unutarnji model, intelektualni realizam, percepcija
Hrčak ID:
106515
URI
https://hrcak.srce.hr/106515
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 3.499 *