Prethodno priopćenje
Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika
Marko Jurčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 207 Kb
str. 205-215
preuzimanja: 1.936
citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2010). Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 205-215. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118090
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 205-215. https://hrcak.srce.hr/118090. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 205-215. https://hrcak.srce.hr/118090
Harvard
Jurčić, M. (2010). 'Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 205-215. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118090 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Jurčić M. Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.12.2024.];7(2):205-215. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118090
IEEE
M. Jurčić, "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 205-215, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118090. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 98 Kb
str. 216-216
preuzimanja: 330
citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2010). Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 205-215. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118090
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 205-215. https://hrcak.srce.hr/118090. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 205-215. https://hrcak.srce.hr/118090
Harvard
Jurčić, M. (2010). 'Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 205-215. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118090 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Jurčić M. Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.12.2024.];7(2):205-215. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118090
IEEE
M. Jurčić, "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 205-215, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118090. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 98 Kb
str. 217-217
preuzimanja: 346
citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2010). Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 205-215. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118090
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 205-215. https://hrcak.srce.hr/118090. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 205-215. https://hrcak.srce.hr/118090
Harvard
Jurčić, M. (2010). 'Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 205-215. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118090 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Jurčić M. Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.12.2024.];7(2):205-215. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118090
IEEE
M. Jurčić, "Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 205-215, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118090. [Citirano: 22.12.2024.]
Sažetak
U radu se žele naznačiti mogući odgovori na pitanja koliko i na koji način nastavni kurikulum pridonosi odgojnoj praksi u razvoju socijalnih kompetencija učenika te zašto su socijalne kompetencije potreba svakog učenika i učitelja? Od učitelja se očekuje da ispravno izgrađuje i praktično primjenjuje nastavni kurikulum koji, s jedne strane, predstavlja tijek kroz proces odgoja i obrazovanja – od cilja, nastavnih sadržaja, organizacije nastavnih aktivnosti, izvora učenja, nastavne tehnike i elektronike, metoda i oblika rada do vrednovanja, a s druge je strane izravno povezan s podsustavima školskog kurikuluma, posebice s kurikulumom socijalnih, emocionalnih i interkulturalnih kompetencija te s kurikulumom izvannastavnih aktivnosti. Uzimajući iz nastavnog kurikuluma pojedine cjeline, pretvarajući ih zajedno s učenicima u kreativne izvedbene materijale u smislu problemskih, projektnih, istraživačkih zadataka te primjenjujući otvorenu, problemsku, projektnu nastavu, suradničko učenje, učitelj se zauzima za razvoj socijalnih kompetencija učenika. Kompetencije uključuju znanja i razumijevanje (kapacitet za spoznaju i razumijevanje), znanje o tome kako djelovati (praktična primjena znanja u određenim situacijama), znanje o tome kako biti (vrijednosti kao integralni elementi načina opažanja i življenja s drugima u društvenom kontekstu). Kompetencije predstavljaju mješavinu tih obilježja (uzimajući u obzir znanje i njegovu primjenu, stavove, vještine i odgovornosti) te opisuju razinu ili stupanj u kojemu ih je pojedinac sposoban upotrijebiti (Tuning, 2006).
Ključne riječi
kurikulum; socijalne kompetencije učenika; socijalne kompetencije učitelja
Hrčak ID:
118090
URI
https://hrcak.srce.hr/118090
Datum izdavanja:
29.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.484
*