Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Nastavni kurikulum kao poticaj razvoju socijalnih kompetencija učenika

Marko Jurčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 207 Kb

str. 205-215

preuzimanja: 1.936

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 98 Kb

str. 216-216

preuzimanja: 330

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 98 Kb

str. 217-217

preuzimanja: 346

citiraj


Sažetak

U radu se žele naznačiti mogući odgovori na pitanja koliko i na koji način nastavni kurikulum pridonosi odgojnoj praksi u razvoju socijalnih kompetencija učenika te zašto su socijalne kompetencije potreba svakog učenika i učitelja? Od učitelja se očekuje da ispravno izgrađuje i praktično primjenjuje nastavni kurikulum koji, s jedne strane, predstavlja tijek kroz proces odgoja i obrazovanja – od cilja, nastavnih sadržaja, organizacije nastavnih aktivnosti, izvora učenja, nastavne tehnike i elektronike, metoda i oblika rada do vrednovanja, a s druge je strane izravno povezan s podsustavima školskog kurikuluma, posebice s kurikulumom socijalnih, emocionalnih i interkulturalnih kompetencija te s kurikulumom izvannastavnih aktivnosti. Uzimajući iz nastavnog kurikuluma pojedine cjeline, pretvarajući ih zajedno s učenicima u kreativne izvedbene materijale u smislu problemskih, projektnih, istraživačkih zadataka te primjenjujući otvorenu, problemsku, projektnu nastavu, suradničko učenje, učitelj se zauzima za razvoj socijalnih kompetencija učenika. Kompetencije uključuju znanja i razumijevanje (kapacitet za spoznaju i razumijevanje), znanje o tome kako djelovati (praktična primjena znanja u određenim situacijama), znanje o tome kako biti (vrijednosti kao integralni elementi načina opažanja i življenja s drugima u društvenom kontekstu). Kompetencije predstavljaju mješavinu tih obilježja (uzimajući u obzir znanje i njegovu primjenu, stavove, vještine i odgovornosti) te opisuju razinu ili stupanj u kojemu ih je pojedinac sposoban upotrijebiti (Tuning, 2006).

Ključne riječi

kurikulum; socijalne kompetencije učenika; socijalne kompetencije učitelja

Hrčak ID:

118090

URI

https://hrcak.srce.hr/118090

Datum izdavanja:

29.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.484 *