Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta

Renata Jukić ; Filozofski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera Osijek Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 957 Kb

str. 241-261

preuzimanja: 7.402

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 394 Kb

str. 262-262

preuzimanja: 384

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 383 Kb

str. 263-263

preuzimanja: 284

citiraj


Sažetak

Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo za nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima. Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija s prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.

Ključne riječi

konstruktivizam; nastava; prirodoznanstveni/društveni predmeti

Hrčak ID:

129671

URI

https://hrcak.srce.hr/129671

Datum izdavanja:

18.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 10.811 *