Izvorni znanstveni članak
Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta
Renata Jukić
; Filozofski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera Osijek Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 957 Kb
str. 241-261
preuzimanja: 7.402
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2013). Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 241-261. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129671
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671
Harvard
Jukić, R. (2013). 'Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 241-261. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129671 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Jukić R. Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2024.];10(2):241-261. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129671
IEEE
R. Jukić, "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 241-261, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129671. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 394 Kb
str. 262-262
preuzimanja: 384
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2013). Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 241-261. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129671
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671
Harvard
Jukić, R. (2013). 'Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 241-261. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129671 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Jukić R. Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2024.];10(2):241-261. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129671
IEEE
R. Jukić, "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 241-261, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129671. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 383 Kb
str. 263-263
preuzimanja: 284
citiraj
APA 6th Edition
Jukić, R. (2013). Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 241-261. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129671
MLA 8th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Jukić, Renata. "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 241-261. https://hrcak.srce.hr/129671
Harvard
Jukić, R. (2013). 'Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 241-261. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129671 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Jukić R. Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2024.];10(2):241-261. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129671
IEEE
R. Jukić, "Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodoznanstvenih i društvenih predmeta", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 241-261, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129671. [Citirano: 25.11.2024.]
Sažetak
Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo za nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima. Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija s prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.
Ključne riječi
konstruktivizam; nastava; prirodoznanstveni/društveni predmeti
Hrčak ID:
129671
URI
https://hrcak.srce.hr/129671
Datum izdavanja:
18.11.2013.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 10.811
*