Izvorni znanstveni članak
Financijska i perceptivna ocjena tvrtki iz mesne industrije
doc. Lari Hadelan
orcid.org/0000-0002-8499-0771
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Svetošimunska 25, Zagreb
prof. Ivo Grgić
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Svetošimunska 25
Magdalena Zrakić, mag. ing. agr.
; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Svetošimunska 25
Guna Salputra
; University of Ljubljana, Biotechnical Faculty, Groblje 3, Domžale, Slovenia
Sažetak
Mesna industrija vodeća je poddjelatnost prehrambene industrije s najvećim udjelom ostvarenih prihoda i zaposlenih radnika. U ovom sektoru u 2012. godini s različitim su financijskim uspjehom i zastupljenošću na tržištu poslovale 184 tvrtke. Cilj rada je višekriterijski usporediti i rangirati najveće tvrtke iz hrvatske mesne industrije. U tu je svrhu korištena višekriterijska metoda Analitički hijerarhijski proces kojom su u ukupnu sintetiziranu ocjenu tvrtki uključeni (a) financijski rezultati, (b) prilagođenost na promjenu tržišnih uvjeta u 2013. i (c) ocjene potrošača u pogledu kvalitete proizvoda i tržišnih marki. Od sedam najvećih kompanija najviša ocjena i prvo mjesto pripalo je mesnoj industriji PIK Vrbovec. Na drugom je mjestu MI braća Pivac dok je treća Perutnina Ptuj-PIPO.
Ključne riječi
mesna industrija; poslovanje; usporedba; analitički hijerarhijski proces
Hrčak ID:
141123
URI
Datum izdavanja:
1.5.2015.
engleski njemački talijanski španjolski
Posjeta: 3.790 *