Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Financijska i perceptivna ocjena tvrtki iz mesne industrije

doc. Lari Hadelan orcid id orcid.org/0000-0002-8499-0771 ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Svetošimunska 25, Zagreb
prof. Ivo Grgić ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Svetošimunska 25
Magdalena Zrakić, mag. ing. agr. ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Svetošimunska 25
Guna Salputra ; University of Ljubljana, Biotechnical Faculty, Groblje 3, Domžale, Slovenia


Puni tekst: hrvatski pdf 660 Kb

str. 226-230

preuzimanja: 1.302

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 417 Kb

str. 254-259

preuzimanja: 620

citiraj


Sažetak

Mesna industrija vodeća je poddjelatnost prehrambene industrije s najvećim udjelom ostvarenih prihoda i zaposlenih radnika. U ovom sektoru u 2012. godini s različitim su financijskim uspjehom i zastupljenošću na tržištu poslovale 184 tvrtke. Cilj rada je višekriterijski usporediti i rangirati najveće tvrtke iz hrvatske mesne industrije. U tu je svrhu korištena višekriterijska metoda Analitički hijerarhijski proces kojom su u ukupnu sintetiziranu ocjenu tvrtki uključeni (a) financijski rezultati, (b) prilagođenost na promjenu tržišnih uvjeta u 2013. i (c) ocjene potrošača u pogledu kvalitete proizvoda i tržišnih marki. Od sedam najvećih kompanija najviša ocjena i prvo mjesto pripalo je mesnoj industriji PIK Vrbovec. Na drugom je mjestu MI braća Pivac dok je treća Perutnina Ptuj-PIPO.

Ključne riječi

mesna industrija; poslovanje; usporedba; analitički hijerarhijski proces

Hrčak ID:

141123

URI

https://hrcak.srce.hr/141123

Datum izdavanja:

1.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački talijanski španjolski

Posjeta: 3.790 *