Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju
Ines Blažević ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Split


Puni tekst: hrvatski pdf 284 Kb

str. 71-84

preuzimanja: 1.891

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 114 Kb

str. 85-85

preuzimanja: 200

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 114 Kb

str. 86-86

preuzimanja: 200

citiraj


Sažetak

Školski kurikulum, kroz jezgrovne, diferencirane i međupredmetne teme nastoji poticati individualni i socijalni razvoj učenika, njegovati vještine i sposobnosti prilagođavanja koje pridonose uspostavljanju uspješ- nih odnosa s okruženjem i rezultiraju zadovoljstvom u školi, obitelji i zajednici. Stoga je cilj ovoga rada ispitati utjecaj školskoga kurikuluma, odnosno njegovih sukreatora (učenika N=841, učitelja N=254 i roditelja N=1619) na razvoj socijalnih vještina učenika unutar prvoga obrazovnoga razdoblja. Rezultati istraživanja su pokazali da su samoprocjene razvijenosti socijalnih vještina, učestalost provođenja nastavnih strategija koje potiču razvoj socijalnih vještina, indeks vršnjačke prihvaćenosti te emocionalno-socijalna pismenost roditelja međusobno povezane i višestruko umrežene odrednice školskoga kurikuluma koje imaju i prediktivnu vrijednost. Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika isprepleten je školskim, obiteljskim i vršnjačkim utjecajima koji teže suradnji i partnerstvu, dobrobiti i uključenosti na svim razinama života i rada škole, njezina okružja, nastave i cjeloživotnoga učenja.

Ključne riječi

školski kurikulum; socijalne vještine; vršnjačka prihvaćenost; nastavne strategije; roditelji; učenici; učitelji

Hrčak ID:

178850

URI

https://hrcak.srce.hr/178850

Datum izdavanja:

6.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.972 *