Izvorni znanstveni članak
Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika
Vesna Buljubašić Kuzmanović
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju
Ines Blažević
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Split
Puni tekst: hrvatski pdf 284 Kb
str. 71-84
preuzimanja: 1.891
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V. i Blažević, I. (2015). Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 71-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178850
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Ines Blažević. "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 71-84. https://hrcak.srce.hr/178850. Citirano 30.11.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Ines Blažević. "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 71-84. https://hrcak.srce.hr/178850
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., i Blažević, I. (2015). 'Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 71-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178850 (Datum pristupa: 30.11.2024.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Blažević I. Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 30.11.2024.];12(1-2):71-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178850
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović i I. Blažević, "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 71-84, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178850. [Citirano: 30.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 114 Kb
str. 85-85
preuzimanja: 200
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V. i Blažević, I. (2015). Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 71-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178850
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Ines Blažević. "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 71-84. https://hrcak.srce.hr/178850. Citirano 30.11.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Ines Blažević. "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 71-84. https://hrcak.srce.hr/178850
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., i Blažević, I. (2015). 'Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 71-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178850 (Datum pristupa: 30.11.2024.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Blažević I. Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 30.11.2024.];12(1-2):71-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178850
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović i I. Blažević, "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 71-84, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178850. [Citirano: 30.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 114 Kb
str. 86-86
preuzimanja: 200
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V. i Blažević, I. (2015). Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 71-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178850
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Ines Blažević. "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 71-84. https://hrcak.srce.hr/178850. Citirano 30.11.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna i Ines Blažević. "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 71-84. https://hrcak.srce.hr/178850
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., i Blažević, I. (2015). 'Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 71-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178850 (Datum pristupa: 30.11.2024.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Blažević I. Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 30.11.2024.];12(1-2):71-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178850
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović i I. Blažević, "Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 71-84, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178850. [Citirano: 30.11.2024.]
Sažetak
Školski kurikulum, kroz jezgrovne, diferencirane i međupredmetne teme nastoji poticati individualni i socijalni razvoj učenika, njegovati vještine i sposobnosti prilagođavanja koje pridonose uspostavljanju uspješ- nih odnosa s okruženjem i rezultiraju zadovoljstvom u školi, obitelji i zajednici. Stoga je cilj ovoga rada ispitati utjecaj školskoga kurikuluma, odnosno njegovih sukreatora (učenika N=841, učitelja N=254 i roditelja N=1619) na razvoj socijalnih vještina učenika unutar prvoga obrazovnoga razdoblja. Rezultati istraživanja su pokazali da su samoprocjene razvijenosti socijalnih vještina, učestalost provođenja nastavnih strategija koje potiču razvoj socijalnih vještina, indeks vršnjačke prihvaćenosti te emocionalno-socijalna pismenost roditelja međusobno povezane i višestruko umrežene odrednice školskoga kurikuluma koje imaju i prediktivnu vrijednost. Školski kurikulum u funkciji razvoja socijalnih vještina učenika isprepleten je školskim, obiteljskim i vršnjačkim utjecajima koji teže suradnji i partnerstvu, dobrobiti i uključenosti na svim razinama života i rada škole, njezina okružja, nastave i cjeloživotnoga učenja.
Ključne riječi
školski kurikulum; socijalne vještine; vršnjačka prihvaćenost; nastavne strategije; roditelji; učenici; učitelji
Hrčak ID:
178850
URI
https://hrcak.srce.hr/178850
Datum izdavanja:
6.11.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.972
*