Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3051
Socijalno okruženje i kvaliteta socijalnih interakcija: perspektiva budućih odgojitelja
Lidija Vujičić
orcid.org/0000-0002-2293-2197
; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Akvilina Čamber Tambolaš
orcid.org/0000-0001-9752-0800
; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Tamara Navratil
orcid.org/0000-0003-2066-1933
; Kindergarten Rijeka
Sažetak
O inicijalnom obrazovanju studenata budućih odgojitelja raspravlja se kao o istraživačima odgojno-obrazovne prakse koji svakodnevno razmišljaju i raspravljaju o svome radu. Već na fakultetima studente treba poticati na razvoj kompetencija kojima će moći graditi svoje profesionalno znanje u interakciji s drugim studentima.
Predstavit će se rezultati istraživanja o praktičnim vježbama studenata, odnosno refleksivnom praktikumu unutar kolegija Integrirani kurikulum ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na sveučilišnom preddiplomskom studiju Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Svrha istraživanja je sadržajna analiza učestalosti situacija iz socijalnog okruženja koje su utjecale na kvalitetu i smjer dječjih interakcija. Instrument za prikupljanje podataka činile su videosnimke aktivnosti djece i studenata. Ukupan materijal sastojao se od 660 videozapisa i 174 refleksije i samorefleksije studenata. Nakon njihove analize, pristupilo se izradi pisanog protokola (a posteriori) koji je činio temelj sadržajne analize.
Rezultati istraživanja pokazuju da studentice tijekom svoga inicijalnog obrazovanja, provedbom vježbi u dječjem vrtiću kao refleksivnih praktikuma, razvijaju sposobnost refleksivnog praktičara koji kontinuirano vrednuje učinke svojih postignuća.
Ključne riječi
inicijalno obrazovanje odgojitelja; refleksivni praktičar; socijalna interakcija
Hrčak ID:
200228
URI
Datum izdavanja:
28.2.2018.
Posjeta: 2.892 *