Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

VJEŠTINE PREDOPISMENJAVANJA KOD DJECE S GOVORNO-JEZIČNIM POREMEĆAJIMA

Martina Curk ; Osnovna škola Kozara Nova Gorica


Puni tekst: hrvatski pdf 126 Kb

str. 252-256

preuzimanja: 118

citiraj


Sažetak

Pismenost je sposobnost uspješnog komuniciranja pojedinca u društvu, na svim područjima, te predstavlja jedan od temeljnih uvjeta za individualni razvoj osobe i njezin uspješan život te funkcioniranje u društvu. Obuhvaća vještine čitanja, pisanja i računanja. Za razvoj pismenosti neophodne su vještine predopismenjavanja koje se razvijaju već u predškolskom razdoblju i kasnije u prvom razredu osnovne škole. Uključuju različite vještine kao što su: fonološka svijest, fonološko pamćenje, slušno pamćenje, grafička svijest, koncept o tisku, brzo imenovanje i druge. Kod djece s govorno-jezičnim poremećajima često dolazi do odstupanja u razvoju vještina predopismenjavanja, što utječe na kasniji razvoj opismenjavanja i pismenosti, a posljedično i na uspjeh u učenju.

Ključne riječi

pismenost, vještine predopismenjavanja, govorno-jezični poremećaji

Hrčak ID:

286230

URI

https://hrcak.srce.hr/286230

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Posjeta: 258 *