Educatio biologiae, No. 9., 2023.
Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.9.10
Učenje o prijenosu tvari prilagođeno učenicima različitog interesa
Marina Švelec
; OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatska
Ines Radanović
; Biološki odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je analizirati uspješnost učenja koncepta Prijenos tvari kroz tijelo živih bića kod učenika 7. razreda osnovne škole s obzirom na razinu interesa. Tijekom 2022. godine, učenici su učili temu Prijenos tvari kroz tijelo živih bića suradničkim učenjem, na način da su nakon učenja otkrivanjem u homogenim interesnim skupinama (slabi, umjereni, znatni i izraziti interes) formirali heterogene grupe unutar kojih su izmjenjivali rezultate istraživanja i izrađivali zajednički prikaz rezultata. Najviše je učenika bilo u interesnoj skupini znatnog interesa, a najmanje u skupini slabog interesa. Temeljem opažanja učitelja uz rješavanje radnih materijala, većina učenika svih interesnih skupina je uspješno ostvarila II. kognitivnu razinu (primjena i konceptualno razumijevanje). U završnom samovrednovanju svi učenici izjavljuju da im je rad u interesnim skupinama zanimljiviji nego klasičan rad, a većina njih smatra da je pritom naučila više nego na satu s tradicionalnim pristupom učenju. Kod svih interesnih skupina zabilježen je visok postotak pitanja u radnim materijalima na koje učenici nisu ponudili odgovor, što se može pripisati nedostatku vremena za rješavanje zadataka i povezati s činjenicom da su neki učenici precijenili svoj interes i sposobnosti. Na osnovu provedenog poučavanja i učenja može se zaključiti da suradničko učenje uz diferencirane zadatke za učenike različitog interesa doprinosi većoj motivaciji učenika i boljem razumijevanju poučavanog biološkog koncepta.
Ključne riječi
učenje otkrivanjem; različiti interesi učenika; suradničko učenje; konceptualno razumijevanje
Hrčak ID:
296760
URI
Datum izdavanja:
28.2.2023.
Posjeta: 815 *