Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.4984

Raznolikost i koherentnost kao važni aspekti kurikula: analiza geometrijskih sadržaja dvaju hrvatskih kurikula u razrednoj nastavi

Dubravka Glasnovic Gracin orcid id orcid.org/0000-0001-5195-4873 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Ana Kuzle ; University of Potsdam


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

verzije

str. 59-95

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 320 Kb

verzije

str. 59-95

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Školska geometrija tijekom godina suočavala se s mnogim problemima, u što ulazi i gubitak nekad snažne pozicije unutar školske matematike te dobivanje reputacije „problematičnog djeteta” nastave Matematike. Ovi problemi proizlaze iz planiranog kurikula. Cilj ovoga rada je analiza dvaju planiranih kurikula za razrednu nastavu Matematike u Hrvatskoj s fokusom na raznolikost i koherentnost geometrijskih sadržaja i kroz objektiv fundamentalnih ideja geometrije. Uz to, rezultati su povezani s prethodnim nalazima o postignutom (slike učenika o geometriji) i potencijalno primijenjenom kurikulu (udžbenički zadatci). Iako novi kurikul odražava više raznolikosti u pogledu fundamentalnih ideja geometrije u odnosu na stari, rezultati pokazuju da ti kurikuli još uvijek ne nude značajke suvremene metodike geometrije u punom potencijalu. Na temelju dobivenih rezultata provedena je rasprava s prijedlozima kako poboljšati položaj školske geometrije u matematičkom obrazovanju u Hrvatskoj prema preporukama iz literature.

Ključne riječi

fundamentalne ideje; nastava geometrije; razredna nastava; trodijelni model kurikula

Hrčak ID:

316796

URI

https://hrcak.srce.hr/316796

Datum izdavanja:

14.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *