Skip to the main content

Preliminary communication

INVESTIRANJE U LJUDSKI, KULTURNI I DRUŠTVENI KAPITAL POTICANJEM FLEKSIBILNIH KOMPETENCIJA EDUKATORA KAO STRATEŠKI PRIORITET SOCIJALNOG I EKONOMSKOG RAZVOJA

Irena Kiss orcid id orcid.org/0000-0001-9246-8070 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Nensi Rokov ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti


Full text: croatian pdf 813 Kb

page 53-66

downloads: 652

cite

Full text: english pdf 813 Kb

page 65-65

downloads: 432

cite


Abstract

Kompetencije neophodne za uspješno obavljanje odgojno-obrazovnog, kao i svakog drugog društveno korisnog rada, odnose se između ostaloga i na sklonost pojedinca cjeloživotnom obrazovanju, mogućnost njegovog usmjeravanja, ali i dostupnost. U ovom je radu prikazana struktura odgojno-obrazovnih djelatnika Republike Hrvatske, napravljena usporedba s ostalim zemalja Europe i svijeta i naznačene tendencije razvoja. Predočeni su i analizirani rezultati istraživanja provedenog u svrhu poboljšanja planova i programa stručnog usavršavanja prosvjetnih djelatnika. S obzirom na to da osobe koje rade u odgojno-obrazovnom procesu moraju razvijati kombinaciju prohodnih i prenosivih temeljnih kompetencija, financiranje ljudskog, kulturnog i društvenog kapitala trebaju podržati odgovorne institucije. Pored konkretnih znanja za ostvarivanje određene aktivnosti tu je i cijeli sklop vještina i stavova primjerenih svakoj osobi u konkretnim situacijama, a neophodnih za uspostavljanje i njegovanje kvalitetnih socijalnih odnosa. Objediniti odgoj i obrazovanje i biti dio nečijeg odrastanja predstavlja veliki izazov, ogromnu odgovornost, ali i neprocjenjivu privilegiju.

Keywords

investiranje; kompetencije; kvaliteta socijalnih odnosa; odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

170929

URI

https://hrcak.srce.hr/170929

Publication date:

19.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.465 *